Macro of tools om 'documenteigenschappen' op meerdere bestanden te wijzigen

Hallo allemaal,

Ik ben tekenaar en we zijn momenteel bezig met de implementatie van Solidworks 2022 SP3.1 Standard in een bedrijf dat vroeger op AutoCAD draaide. Ik weet een beetje van Solidworks qua tekening, maar niet echt qua configuratie.

We zijn aan de slag gegaan voordat we de bestandseigenschappen hadden afgerond en zouden graag de specifieke eigenschappen van de documenten in batch willen kunnen wijzigen. In dit geval zijn het ongeveer 200 tekeningen waarbij je de lijndiktes, de lijnstijl, de detailweergaven en alle lettertypen zou moeten wijzigen (we begonnen in Century Gothic voordat we besloten over te schakelen naar Arial).

Is er een manier (niet betaald, ik geef aan) om deze eigenschappen in batch te wijzigen? Of het nu gaat om een macro om te starten bij het openen van het bestand of een MyCADTools-stijltool (die we niet hebben) die alles in batch doet.

Bij voorbaat dank,

Ik denk dat het nodig zou zijn om op de opnamen een nieuwe standaard van dressing toe te passen die vooraf door jou is gedefinieerd, door macro

capture_000133.png
2 likes

Installeer Mycadtools (1 maand proefversie) en met Integratie mogelijkheid in plan om de skin aan te passen.

https://www.lynkoa.com/mycadtools

Met de proefperiode van 1 maand kunt u alle plannen verwerken en als u dat wilt, kunt u ervoor kiezen om te betalen of niet.

Of anders via macro die bij elk schot moet worden gelanceerd. Voor batchgebruik blijft het ingewikkelder en is er geen tijd om dit te ontwikkelen.

Zie de voorbeeldmacro hieronder:

https://help.solidworks.com/2021/English/api/sldworksapi/Change_Drafting_Standard_to_Custom_Example_VB.htm

De gemakkelijkste manier als je geen kennis van macro hebt, is de proefversie van MyCadTools met integratie, geen programmeerkennis nodig.

PS om @Ll te voltooien om de Wrapping Standard op te slaan, opent u een correcte MEP, vervolgens Tool, Option, Document Property, Wrap Standard en slaat u op in een extern bestand.

Het is deze standaard die vervolgens in elke Europarlementariër met Integratie of macro moet worden opgehaald

1 like

Dank u voor uw antwoorden ll en sbadenis. 

We hebben een skin-standaard gemaakt en ontdekten dat zelfs als deze eenmaal is toegepast, elke wijziging van deze norm een opening en vervolgens opnieuw toepassing van de norm vereist (voor mij zou het automatisch moeten zijn omdat het op het document wordt toegepast...)

We zullen de MyCADTools-proef overwegen als we zeker weten dat we alle parameters hebben ingevoerd die we willen (het zou er niet om gaan dat we dingen willen veranderen de dag nadat de proefperiode is afgelopen hahaha).

Nogmaals bedankt!

Als je meerdere werkstations hebt, installeer deze dan alleen op 1 voor het geval dat of om de 2e later te kunnen gebruiken...

En maak ook van de gelegenheid gebruik om de andere hulpprogramma's te bekijken, het blijft erg interessant om tijd te besparen op veel taken, voor een vrij bescheiden kost uiteindelijk.

1 like

Hallo

In alle opzichten herinner ik u aan het bestaan van een Solidworks-tool die te vaak wordt vergeten (die u kunt vinden in het startmenu bij de letter O); Taak planner. Laten we eens kijken of het de gewenste instellingen kan wijzigen.

1 like