Macro: "alleen-lezen openen"

Hallo, ik moet in staat zijn om een knop in AUTOCAD te maken om bestanden in alleen-lezen modus te openen zonder na te hoeven denken over het aanvinken van de optie bij het openen... (niemand denkt er over na)

Iedereen heeft een oplossing op een macro om dit te doen?

Degenen die mij zouden aanraden om dit op windows te doen (via toegangsrechten) of via een viewer antwoord ik meteen dat dit niet mogelijk is... ;) (moet kopiëren en plakken + moet een nieuw plan maken in dezelfde repetities)

Bedankt.

Er zijn deze opties, maar om te testen omdat ik het niet zeker weet....

Zie afbeelding.

lecture.png
1 like

Bedankt Bart voor het antwoord, het doet me denken dat ik vergeten ben in mijn verzoek aan te geven dat de vraag voor AUTOCAD wordt gesteld en niet voor SOLIDWORKS.... :)

Anders, afgezien daarvan, kunnen we door de open en vervolgens de kleine pijl naast open te hebben, selecteren

"Openen in alleen-lezen"

Maar het is geen macro.

Afbeelding weergeven

lecture_seule.png

Oh jee! Ik had het niet gezien.

Ja, het is altijd beter om de software te specificeren =)

In dit geval kun je nog steeds kijken naar mijn 2) antwoord.

Het kan ook werken.

In ieder geval is dezelfde optie beschikbaar onder Draftsight, dus naar mijn mening, als je het type bestanden selecteert om te openen, verschijnt de kleine pijl.

Dezelfde optie bestaat op AUTOCAD, het is hier bekend, maar mensen die bestanden in de alleen-lezen modus moeten openen, denken er niet per se over na...

Dus ik wilde een macroknop hebben om de "open"-knop te vervangen door een "alleen-lezen"-knop

1 like

Omdat ik alleen Draftight heb, kan ik niet in echte omstandigheden testen...

Aan de andere kant, kun je naar je sneltoetsen kijken, in de opties, kijken of we geen sneltoets kunnen toevoegen of zelfs de control + O kunnen vervangen zodat deze de open opdracht in alleen-lezen start.

Hallo, ik denk dat mijn macro die hieronder beschikbaar is, vrij gemakkelijk kan worden aangepast aan AutoCAD:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/macro-solidworks-retirer-lecture-seule-pour-fichiers-de-bibliotheque

Geen oplossing.... :(