Macro om configuratie-eigenschappen te ontkoppelen (bovenliggend/onderliggend)

Hallo

In onze operatie zijn we heel vaak nodig om de functie " een onderdeel invoegen " te gebruiken, om een onderdeel in een kamer te hebben.

Bij het importeren van het onderdeel, om kwaliteitsredenen, zullen we bepaalde eigenschappen moeten binden (Parent/child).

Er is inderdaad de mogelijkheid om tijdens het importeren eigenschappen te binden. Het probleem hiermee is dat het ze allemaal bindt.

Ik heb twee opties dus:
1- Ik bind alle eigenschappen aan de import, dan ontkoppel ik de eigenschappen die ik niet wil
2- Ik bind niets, dan bind ik alleen de eigenschappen die ik nodig heb.

Wat ik bedoel is dat ik dit zou moeten doen via een macro die zou worden geactiveerd wanneer de SmartProperties start.
Kortom, ik wil handelen op deze vinkjes:

Mijn probleem is dat ik en de VBA, we zijn geen goede vrienden, nou ja... Hij is een goede vriend, hij heeft geen probleem met mij. Ik, aan de andere kant...! :sweat_smile:

Zou een liefdadige ziel in staat zijn om mij te helpen of mij op zijn minst te begeleiden bij dit onderwerp?
Bij voorbaat dank!! :blush:

1 like

Een beetje een bètavraag... Waarom zou je een macro doen om dat te doen?

Het is duidelijk dat je het soms moet doen en soms niet. De macro automatiseert dit, het zal de actie uitvoeren elke keer dat SmartProperties start

Hallo;

Zelfs als ik het gebruik van geneste delen in andere delen niet goedkeur: (Bah)
Solidworks Help vertelt ons:
https://help.solidworks.com/2021/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.ICustomPropertyManager~LinkAll.html

Het is dus mogelijk om af te leiden (te testen):

Option Explicit

Sub main()

Dim swApp As SldWorks.SldWorks
    Dim swModel As SldWorks.ModelDoc2

swmodel.LinkAll = False

End Sub

In theorie verbreekt dit alle schakels van alle eigendommen... maar het lijkt me bijna te simpel...

Anders, maar het is veel ingewikkelder, lijkt er de mogelijkheid te zijn om de verbanden tussen sommige eigenschappen te verbreken... (maar je moet nog steeds al hun namen kennen en weten wie aan wie verwant moet zijn... of niet.)
https://help.solidworks.com/2021/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.ICustomPropertyManager~LinkProperty.html

Ik denk dat de techniek om er niet voor te kiezen om eigenschappen te koppelen aan de import van een nieuw onderdeel de eenvoudigste blijft. (Zelfs als het maken van een montage beter :shushing_face: is)

Vriendelijke groeten.

1 like

Voor een keer, nee, ik moet het de hele tijd doen.

In bijna al onze ontwerpen hebben we een kamer in een kamer.
Ik zag dat er een manier was om de SmartProperties te conditioneren, d.w.z. om de eigenschappen die het schrijft volgens voorwaarden aan te passen.

Groothandel:

• als ik optie 1 selecteer, heb ik SmartProperties 1 en dat geeft me kamer 1,
  • als ik optie 2 selecteer, heb ik SmartProperties 2 en dat geeft me ruimte 2.

Ik heb nog een 2-delig stuk dat een 1-stuk gebruikt.

Wat ik zou willen is dat de SmarProperties 2 deze macro activeert om bepaalde eigenschappen zelf te ontkoppelen en er vervolgens op te schrijven.
Tussen Bewijsstuk 1 en Bewijsstuk 2 hebben we altijd gemeenschappelijke eigenschappen die met elkaar verbonden moeten blijven.

Het is duidelijk dat het " comfort ", je kunt het inderdaad met de hand doen, maar het was alsof er ooit een " eenvoudige " manier was om een macro te maken ...

1 like

Bedankt! :slight_smile:
Daar ga ik me in verdiepen!

" Zelfs als mengen beter :shushing_face: is ",
Ik ben het ermee eens... :face_with_peeking_eye: Maar zo werkt mijn bedrijf nu eenmaal

1 like