Macro om een SW-plan op te slaan als PDF met de revisie-index

Ik ben op zoek naar een macro waarmee ik een tekening in PDF kan opslaan door de revisie-index in de naam op te nemen

De revisie-index is een eigenschap van het onderdeel

Ik heb veel gezocht, maar ik ben geen expert in VBA, ik ben gewoon aan het sleutelen

Kleine precisie, ik sla mijn PDF's op in dezelfde map als de tekening

Bedankt

1 like

Zie deze link, het antwoord is er

http://forum.solidagora.com/macro-api-solidworks-enregistrer-pdf-dxf-x-t101.html

@+-))

2 likes

Anders is er het hulpprogramma batchconverter dat hetzelfde doet.

Hier is een kleine macro die ik heb gemaakt om op te slaan in PDF of DXF met een extra annotatie, door het een beetje aan te passen kun je iets leuks doen!

dxf_v2.swp
2 likes

Volgens de Solidworks-hulp, om de revisie te krijgen die je nodig hebt

ISldWorks
Dim value As String

value = instance.RevisionNumber()

Ik weet niet hoe je daarna je macro voor PDF hebt gemaakt, maar als we het op dezelfde manier hebben gedaan, voeg je aan het einde van de regel van de naam toe wat zoiets als dit geeft

boolstatus = swpdfext. OpslaanAs(naamPDF + waarde, 0, 0, swPDF, IErrors, IWarnings)

Daar ga je. Ik hoop dat het je kan helpen

Edit: Oeps, ik zag niet dat je wilde een volledige macro. Die van David moet dan wel heel goed zijn. (Als je er nog een wilt, ik had er een in het dictaciel geplaatst met uitleg op elke regel)

Hallo allemaal

Bedankt voor je hulp en je snelle antwoorden, maar ik ben al een uur aan het werk en niets wat ik probeer werkt

De macro op solidagora lijkt mij niet te ontcijferen

Ik krijg de macro van be3 niet aan de praat met de keuzes en knoppen

Ik heb geprobeerd een macro te maken met de ballen van coin37coin, maar het loopt vast

Ik zal het morgen opnieuw proberen

Goedenavond dank u

Ik heb ook een paar hacks aan mijn kant geprobeerd, maar niets doorslaggevend.

Ik ben echter bang dat je een beoordelingstabel moet maken om te doen wat je wilt. Dit zou u dan in staat stellen om het revisienummer van de tabel te verkrijgen en het dus op te nemen in uw registratienaam.... Het enige dat u nog hoeft te doen, is uitzoeken hoe u het moet doen :s

Hallo

Nadat ik tijdens de vakantie mijn probleem opzij had gezet, heb ik het dit weekend weer teruggezet

Ik heb concepten op het net gevonden die ik heb gewijzigd

En het werkt best goed!!

Ik was zelfs een beetje langer ik geconverteerd naar PDF en vervolgens naar DWG allemaal met de revisie-index van het onderdeel

Zo ziet het eruit

enregistrement_pdf_dwg__revision.swp