Macro voor boomnomenclatuur zonder tekening

Hallo

Ik probeer precies te doen wat het hulpprogramma SmartBOM doet, namelijk een nomenclatuur maken van een Assembly en al zijn subniveaus, waarbij ik in een kolom het "Niveau" aangeef

in de vorm van

1

1.1

1.1.2

1.1.3

vervolgens om een CSV- of XLS-export te maken.

Super belangrijk voor mij om de niveaus en hoeveelheden per subset te hebben om de "use cases" te hebben

Ik vind het prima om te vertrouwen op een .sldbomtbt-sjabloon, maar is het echt verplicht?

Deze vraag lijkt de meest klassieke vraag te zijn van alle vragen over marco "hoe laat je een bom excelleren", maar na lang onderzoek kan ik niet iets vinden dat past.

Ik vind het een beetje zonde om de beheerder van alle kamers van alle ouders + kinderen te kruisen... Het kan nog wel even duren...

Bij voorbaat dank voor uw advies.

Hallo

Bekijk dit gesprek en lees het goed door tot het einde, het zou er ongeveer uit moeten zien als wat je zoekt.

Vriendelijke groeten

D.Roger: Hartelijk dank!! Ik had het bericht in kwestie gezien, maar ik had het bericht overgeslagen dat alles verandert.

Ik citeer je:

Oui il y a une solution, tu remplace la ligne 
"BomType = swBomType_TopLevelOnly"
par "BomType = swBomType_Indented"
cela devrait te mettre la nomenclature en multi-niveau.

Bedankt, ik zal eindelijk in staat zijn om een unieke tool aan te bieden aan mijn ontwerpers om Smart-BOM --> CSV -->Smart-Drawing -->Integration -->PDM .... Nu hoeven ze maar één klik te doen en dat is alles, plus het zal de PDM ontlasten.

Nogmaals heel erg bedankt!

Rafael

1 like