Hallo
Ik wil blad2 (als het bestaat) in een tekening kunnen verwijderen met behulp van een macro. (SW2014)
Ik heb eerst geprobeerd een macro op te nemen, maar het werkt niet, daarna heb ik veel leads op internet gevonden, maar geen van hen werkt op dit moment.
Hier is een voorbeeld (niet-functioneel) op 3D content central:
' Voorbeeldmacro met beschrijvingen van het toevoegen en verwijderen van tekenbladen. Door Matthew Lorono, Copyright 2007 (fcsuper@aol.com)
' Deze code biedt bijvoorbeeld zelf geen gebruikelijke functie. Door deze code op welke manier dan ook te gebruiken, kunnen de gebruiker en
" alle entiteiten die de gebruiker vertegenwoordigt, verbinden zich ertoe de oorspronkelijke auteur te vrijwaren van alle aansprakelijkheid.
' Gratis verspreiding en gebruik van deze code in andere vrije werken zijn welkom. Als een deel van deze code in andere werken wordt gebruikt,
' moet de oorspronkelijke auteur in dat werk worden geplaatst op een voor de gebruiker toegankelijke locatie. Alle andere vormen van distributie (d.w.z. niet gratis) zijn
" verboden zonder de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de oorspronkelijke auteur.
' Gedistribueerd door: http://sw.fcsuper.com
Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Sub hoofd()
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
Deel instellen = swApp.ActiveDoc
'Blad toevoegen
boolstatus = Part.NewSheet3("Boon", swDwgPaperCsize, swDwgTemplateCsize, 1, 1, Onwaar, 0, 0, 0, 0)
'Wis boolstatus voor de volgende bewerking (verwijderbewerking werkt mogelijk niet goed terwijl boolstatus = True)
boolstatus = Onwaar
'Gebruikersinvoer (zodat de gebruiker kan zien wat er is gebeurd; niet essentieel voor de functie van deze macro)
MsgBox ("Hoe gaat het?")
'Selecteer Blad
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Boon", "SHEET", 0, 0, 0, False, 0, Niets, 0)
'Blad verwijderen
Deel.BewerkenVerwijderen
Einde Sub
Als je van tevoren een idee hebt, bedankt.