Macro werkt niet (opnemen en uitvoeren)

Hallo allemaal,

Ik maak een macro save die ik aan je toevoeg

' ******************************************************************************
Dim swApp As Object

Dim Part As Object
Dim boolstatus As Boolean
Dim longstatus As Long, longwarnings As Long

Sub main()

Set swApp = _
Application.SldWorks

Set Part = swApp.ActiveDoc
boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("XXXXX_630S_dechargement_de_650_tendeur_standard-1@xxxxx/63_ensemble_tendeur_palier_(01)-3@XXXXX_630S_dechargement_de_650_tendeur_standard", "COMPONENT", 0, 0, 0, False, 0, Nothing, 0)
boolstatus = Part.CompConfigProperties4(2, 0, True, True, "Sans moteur", False, False)
Part.ClearSelection2 True
boolstatus = Part.EditRebuild3()
End Sub

Het probleem is dat wanneer ik  deze macro opnieuw start, deze niet werkt, ik krijg een foutmelding

"Uitvoeringsfout '450'"

Ongeldig aantal argumenten of onjuiste toewijzing van eigenschappen

Is dit normaal?

Bij voorbaat dank voor uw hulp

1 like

Hallo

In de meeste gevallen is zelfs een eenvoudige macro-opname niet voldoende.

Blijkbaar wilt u de configuratie van een van de componenten wijzigen. Maar we moeten ons iets meer vertellen over het gewenste doel.

1 like

Hallo

Ja, het is normaal, je hebt een argument te veel in je "CompConfigProperties4" functie, gooi de laatste False.

Vriendelijke groeten

1 like

Dank u voor uw antwoorden 

Door het verwijderen van de laatste "False" werkt het

Mijn doel is alleen om een configuratie in een assembly te wijzigen.

Wat ik niet kan begrijpen, is waarom ik gewoon de macro in Solidworks maak en Solidworks me een nep-macro geeft?

Ja, het is raar, als ik dat doe, komt de Solidworks-macrorecorder bijna dezelfde macro uit als jij, maar door "CompConfigProperties5" te zetten en niet "CompConfigProperties4" en dan werkt het omdat "CompConfigProperties5" nog een argument heeft.

Vriendelijke groeten

1 like

En normaal gesproken zou het vanaf de 2019-versie van SW schoner zijn om de functie "CompConfigProperties6" te nemen, die nog een argument heeft...

Ter info, de functie "CompConfigProperties5" verscheen vanaf de 2017-versie, het zou interessant zijn om de evoluties te kennen die u hebt gevolgd in de opeenvolgende installaties van Solidworks en als u de VSTA-optie elke keer opnieuw installeert...

Ik ben in de 2015 versie, dit verklaart het  misschien :-)

Ja, het is normaal dat het je de functie "CompConfigProperties4" biedt, maar het is raar dat het er ineens een te veel argumenten in stopt!!

Dit betekent dat dit een punt is om te controleren op macro's die uit de recorder komen, maar zoals remrem zei: "In de meeste gevallen, zelfs eenvoudige, macro-opname is niet genoeg.", dit is slechts een hulp om macro's te starten.

Vriendelijke groeten

1 like