Ik ben een beginner in vba en ik geef toe dat ik geen cultuur heb. Aan de andere kant wil ik het heel graag proberen... Kort
Ik zou graag willen begrijpen hoe je een of meer aangepaste eigenschappen van een solide bestand voor de geregistreerde na een Excel, maar ik zou graag willen zien of deze Excel alleen-lezen is voor.... HELP ME...
Ik zal u niet kunnen helpen met de macro, maar uw behoefte komt overeen met een levende tool genaamd INTEGRATIE van de MyCADtools-suite van tools. Met deze tool kunt u onder andere rapporten over bestanden genereren door aangepaste eigenschappen te extraheren.
Hiermee bespaar je jezelf uren aan het scherpstellen van een macro! :-)
De eenvoudigste manier om hulp te krijgen bij een macro is door uw code te posten (indien mogelijk in een TXT-bestand) waarin u uitlegt welk doel u wilt bereiken.
Ga als volgt te werk om erachter te komen of een bestand alleen-lezen is:
Oeps, ik heb het gevoel dat ik off-topic ben. Mijn voorstel staat niet toe dat je rechtstreeks naar een bestaand bestand schrijft.
Aan de andere kant moet u nauwkeuriger zijn in uw verzoek: wanneer voert u deze macro uit, schrijft u naar uzelf in een enkel bestand, wat doet u als uw Excel-bestand alleen-lezen is,...