Macro: Een component in een assembly selecteren

Hallo

Ik zou graag willen weten hoe ik een component in een open assemblage uit een macro kan selecteren. En indien mogelijk de informatie die eraan is gekoppeld, zoals de bestandsnaam, de map, het type document (onderdeel, assemblage, enz.), enz. Bepaal of het een instantie, een herhaling, een symmetrie is.

Samenvattend zou ik graag een onderdeel willen kunnen selecteren, een bewerking kunnen uitvoeren, de volgende willen selecteren, een bewerking willen uitvoeren, enz

Bedankt

Hallo

Kijken naar de Traverse-component: Traverse-assemblage op componentniveau Voorbeeld (VBA) - 2021 - SOLIDWORKS API Help

2 likes

Hallo @Cyril.f 

Het is perfect, heel erg bedankt!

Ik moet nog kijken hoe ik kan bepalen of een component een kloon, een herhaling of een symmetrie is en of ik dit anders kan doen dan door naamvergelijkingen te maken.

Hallo

Als ik het me goed herinner, worden bij het scannen van de functiebeheerder de "aanduidingen" van het eerste niveau vermeld (het beschouwt normaal gesproken een herhaling als een boomelement als ik het me goed herinner), zodat we eenvoudig kunnen uitsluiten van de verwerking wat begint met herhaling, of zelfs de verwerking kunnen stoppen zodra we de beperkingen tegenkomen, aangezien de herhalingen hoe dan ook binnen zijn onder.

Om te weten of het een tweede keer voorkomt, lijkt het mij dat het ook het nummer van het voorval aangeeft, dus pas de behandeling gewoon op dat moment toe.

1 like

Dank je wel @Cyril.f 

Ja, bij gebrek aan eigenschap of methode is dat wat ik dacht dat ik zou doen voor gebeurtenissen.

Wat vervelend is, is dat het de componenten opsomt (kruist) in volgorde van optelling in de assemblage (of niet, aangezien sommige gevallen (schroeven) niet eens in volgorde genummerd zijn) en niet in dezelfde volgorde van verschijnen als in de boom. Zou je weten of er een voorbestemde manier is om de volgorde te kiezen waarin je door de componenten gaat (volgorde in de boom, alfabetische volgorde, enz.)? Het zou me lussen van het ontleden van snaren of herclassificatie kunnen besparen.

Ik moet kijken, maar nu heb ik 2 weken geen toegang tot SW.

Ik heb al een macro van dit type gemaakt die in de volgorde van de functiebeheerder staat, maar ik heb hem niet bij de hand en weet de methode niet meer.