Ik wil graag een macro gebruiken om de gegevens die ik heb ingevuld in de SmartProperties-velden (Warmtebehandeling, Leverancier, enz.) te lezen om ze opnieuw te schrijven in een tekstbestand.
Ik kan geen informatie vinden om deze gegevens in vba te lezen.
Heeft u aanwijzingen of documentatie die u mij kunt aanbevelen?
Oh ja, inderdaad. Met Integratie kan ik dat doen. Ik ben op dit moment MyCAD-tools aan het ontdekken, ik had deze mogelijkheid nog niet gezien.
Dus in integratie slaag ik erin om in een tekstbestand de SmartPropoerties-eigenschappen te schrijven en vervolgens direct daarna een macro te starten die dit tekstbestand leest en de informatie verwerkt zoals ik wil. Alles in één handeling, dus niet ingewikkelder dan het direct starten van een macro.
Ik ontdekte dat de eigenschappen die in SmartProperties waren ingevoerd, werden opgeslagen in het Solidworks-bestand in de vorm van aangepaste eigenschappen (File->properties...)
Als gevolg hiervan is het gemakkelijk toegankelijk via een vba-macro en zonder door de integratiesoftware te gaan.
De macro bit waarmee je dit kunt doen staat direct in de help op de Solidworks API.