SolidWorks 2014 en 2015 Macro

Hallo

Op sommige werkplekken is SolidWorks 2014 geïnstalleerd en op andere is het SolidWorks 2015. Bij het lanceren van een macro op SolidWorks 2015 ontbraken VBA-referenties. Dus ik heb ze toegevoegd en vervolgens de macro opgeslagen. Nu, wanneer we de macro in 2014 lanceren, ontbreken er referenties!

Ik heb het natuurlijk over dit venster: http://www.cpearson.com/images/MissingRef.png

Iemand een idee?

Hallo

Ik heb geprobeerd een macro te gebruiken met SW2016 en ik heb geen problemen met de bediening.

Wat is de ontbrekende referentie?

1 like

Hallo

Mijn macro's werken goed in 2014 en 2015, maar ze zijn geïnstalleerd op dezelfde computer...

Waar zijn je macro's? Op een gemeenschappelijke server of op pc's? Is er een automatische back-up (of synchronisatie)?

Hebben pc's dezelfde versies van Windows?

Ik probeer meer in detail te kijken als ik wat meer tijd heb.

@ +

1 like

Dit zijn de twee macro's in kwestie op de pc.

De macro werkte in 2014 en toen ik hem in 2015 wilde lanceren, kreeg ik een foutmelding. Ik heb de ontbrekende referentie toegevoegd (SolidWorks ... 201X Library denk ik), en het werkt niet meer in 2014!

enregistrer-sous.zip
1 like

Hallo

Alles werkt thuis. Ik heb de volgende scenario's geprobeerd:

save-under met SW2014 => OK

save-under met SW2015 => OK

save-as2015 met SW2014 => OK

save-as2015 met SW2015 => OK

Bijgevoegd zijn de refs die ik heb onder vba met SW2015

sw2015.jpg
2 likes

En onder SW2014...

Edit: Je hebt niet veel solidworks-specifieke referenties ingeschakeld ... Ik herinner me dat ik op een dag rondging en alles activeerde wat me nuttig leek.

Het is misschien niet erg "professioneel", maar het leek me logisch. Misschien kun je het eens proberen?

sw2014.jpg
2 likes

Ik vraag me af of het kan komen door de configuratie van de werkstations, het feit dat de macro niet werkt.