STP stl macro

Hallo

Ik zou graag willen weten of er een macro of software is waarmee je solidworks-bestanden (onderdeel en assemblage) in stap en stl met de configuraties kunt opslaan. Ik gebruik de taakplanner, maar het is niet mogelijk om configuraties op te slaan.

Ik heb bijvoorbeeld een "gizmo" gedeelte met een rechter- en een linkerconfiguratie. Ik zou graag willen dat het me droite_bidule.stp, gauche_bidule. Stp...

Ik weet zeker dat je een oplossing hebt, het zou me veel helpen, want ik ben al heel lang op zoek naar iets eenvoudigs:)

Goedenavond, ja het is mogelijk met de macro die ik op Lynkoa heb gezet:

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/enregistrer-une-piece-chaque-configuration

Verander gewoon het deel dat opneemt, door op te nemen naar STEP en/of STL. (Ik ga niet al het werk doen!)

1 like

Bedankt, op dit moment start de macro niet omdat er een fout is, maar ik zal een oplossing vinden:)

Als andere mensen een oplossing hebben, ben ik geïnteresseerd

Macro wordt helemaal niet gestart? Wordt er een foutmelding gegeven?
1 like

Als ik de macro direct uitvoer, maakt het niet uit

En als ik door het menu Bewerken en Uitvoeren ga, krijg ik een foutmelding te zien

Ik gebruik Solidworks 2015 64bit. Ik heb de 64 bit configuratie gedownload

Hallo
Macro is inderdaad een goede oplossing.
Ik wil geen reclame maken, maar in de myCADtools-suite met een aantal hulpprogramma's heb je "BatchConverter" die perfect aan je verwachtingen kan voldoen.
Ik zal de link plaatsen naar de presentatie van het hele assortiment, er zijn zeker andere ideeën die je kunt vinden.
http://www.lynkoa.com/store/fr/tools-et-macros/utilitaires/kb-axemble-18515.html
Vriendelijke groeten

batchconverter.png
2 likes
Je zag dat er 2 verschillende bestanden zijn: een voor de 32-bit en een voor de 64.

Het is oké dat het werkt, ik weet niet waarom ik de 32bits macro moet nemen voor mijn 64bits solidworks

Ik moet dus nog steeds de macro voor de STL- en STEP-opname met de juiste naam aanpassen omdat ik "nom_config"_"nom_piece" had gewild.

Is het bovendien mogelijk om vanuit een assemblage alle onderdelen met de configuraties op te slaan?

myCADTOOL klinkt interessant, maar wat is de prijs van de licentie?

1 like