Hallo
Ik kan deze macro gecodeerd onder VBA niet aan het werk krijgen, ondanks al mijn inspanningen.
Mijn doel is om het uiterlijk van het onderdeel te wijzigen op basis van de oppervlaktebehandeling die ik heb ingevoerd in de aangepaste eigenschap "BEHANDELING". Ik wil een nieuwe opstelling maken met de naam "REALISTISCHE KLEUREN" en ik wil dat het uiterlijk alleen in die opstelling is veranderd.
Ik kan mijn macro ook niet publiceren in de beschrijving... Ik overschrijd de 6000 tekens die a priori zijn toegestaan... Ik heb het in de pc gezet, als iemand ziet wat er mis is met mijn code, zou het een enorme hulp voor mij zijn!!
Bedankt!!
attribuer_traitement_de_surface_a_couleur.swp
Hallo
De link naar het bestand is verbroken
Hallo
Inderdaad, het is heel raar... Ik probeer het hier nog een keer!
Ik denk niet dat je de weergavestatus kunt wijzigen met SelectedFeatureProperties, omdat de weergavestatus geen functie is.
Om de weergavestatus van de onderdelen in een assemblage te wijzigen, kijkt u hier: change_color_of_component_in_specific_display_state_example_vb
Als u de kleur van de kamers zelf wilt wijzigen, kijkt u hiernaar: MaterialPropertyValues
Oké, daar probeer ik dan wel wat mee!
Nog een kleine vraag, ik vind het moeilijk om te begrijpen waarom ze in hun tutorial, SW de Min/Max Excel-functie vermenigvuldigen met 16*16 en vervolgens met 16*16*16*16?
16x16 = 256, wat kan overeenkomen met het kleurinterval [0; 255], maar waarom zou ik deze vermenigvuldiging doen als de waarde van mijn variabele al in dit formaat is? En nog onbegrijpelijker, waarom doe je daarna 16x16x16x16?? Ik begrijp het niet... (Ik heb het codefragment in kwestie hieronder geplaatst)
PeintureBleueRGB = Excel.WorksheetFunction.Max(Excel.WorksheetFunction.Min(PeintureBleueR, 255), 0) + Excel.WorksheetFunction.Max(Excel.WorksheetFunction.Min(PeintureBleueG, 255), 0) * 16 * 16 + Excel.WorksheetFunction.Max(Excel.WorksheetFunction.Min(PeintureBleueB, 255), 0) * 16 * 16 * 16 * 16
Dat is hoe RGB-kleuren worden samengevoegd in de eigenschap Kleur
Hallo weer Jerome,
Ik heb met je links gespeeld, maar ik kom nog steeds een fout tegen die afkomstig lijkt te zijn van regel 189 van mijn code... Ik heb een deel van je code opnieuw gebruikt, zodat het uiterlijk verandert in alle onderdelen van de set en subsets.
Het is deze regel code die problemen veroorzaakt, maar ik kan de reden niet vinden :
swApp.ActivateDoc3 swComp.Name2, False, swRebuildOnActivation_e.swRebuildActiveDoc, Empty
Ik zet mijn macro in PJ, als je er eens naar zou kunnen kijken om me nog een keer te begeleiden, zou ik je dankbaar zijn!
Bedankt
ActiveteDoc3 vereist de onderdeelnaam (<ModelDoc2>. GetTitle of <ModelDoc2>. GetPathName) in plaats van de componentnaam (swComp.Name2)