Ik probeer een macro te maken om een taak te vergemakkelijken die we vaak doen om de grootte van de standaardonderdelen die we maken te ontmijnen.
Dit zijn de te volgen stappen, ik stuur je hieronder de beschrijving van deze taken voor een beter begrip:
1) Open het SOLIDWORKS-bestand 2) Open de kamerfamilie in een nieuw venster 3) Sla het Excel-bestand op 4) Sluit het Excel-bestand 5) Verwijder de onderdeelfamilie in SOLIDWORKS 6) Configuraties verwijderen 7) Schakel de optie "link display states to config" uit 8) Sla het SOLIDWORKS-bestand op 9) Maak de onderdeelfamilie opnieuw (invoegen\tabellen\Deelfamilie) 10) Vink de optie "Van bestand" aan en vertel het het Excel-bestand dat u eerder hebt opgeslagen. 11) Uitgever opnieuw uitvoeren 12) Sla het bestand op.
Er wordt geen probleem gestart tijdens de opname, tot de exusion waarbij de macro vastloopt op het niveau van het sluiten van het Excel-bestand, (afbeelding hieronder)
iemand enig idee hoe ik dit probleem kan oplossen, ik zou erg dankbaar zijn als je me zou kunnen helpen:)
Bijgevoegd is het .swp-bestand dat u hebt aangevraagd om te herremmen,
PL, ik heb geprobeerd het verwijderen van alle regels die de sluiting van het bestand bevatten, maar het werkt niet, het blokkeert in de volgende regel,
Trouwens, ik merkte net iets op in het macrobestand, het is dat ik voor elk onderdeel een bestand moet maken (moer, schroeven ...) omdat in de stap waar je de configuraties moet selecteren en verwijderen, er een beschrijving is van de naam van de configuratie (bijv. medium cs ring M 12 .. ) , Ik heb geprobeerd de beschrijving te verwijderen (bijvoorbeeld: boolstatus = Part.Extension.SelectByID2("Convexe wasmachine C M30 CL4 (SP01033520A)", "CONFIGURATIES", 0, 0, 0, True, 0, Nothing, 0)
en vervang het door: boolstatus = Part.Extension.SelectByID2 )
zodat ik een enkele macro gebruik om de bestanden te tt.
Ken je VBA-programmeren voor SolidWorks of kortweg VBA?
Want er is veel werk! Inderdaad, je kunt dit type macro niet zomaar opslaan om het op alle bestanden te gebruiken (wat betreft de naam van de configuraties), je moet alle configuraties herhalen.
Zie mijn tutorials die alle configuraties herhalen voor inspiratie: