Hallo
Ik moet onderdelen maken met een goed gecontroleerde oppervlakteruwheid (in feite een pad met een ruwe kant) en deze vervolgens printen met een 3D-printer. Concreet is dit wat ik probeer te doen:
-Maak een puntenwolk van het ruwe oppervlak in een bestand dat .txt door Python is
-Importeer het in solidworks met ScanTo3D, mesh en maak dan oppervlakken (voor mijn kleinste bestand heb ik ongeveer 250.000 steken en 330.000 oppervlakken)
- Afwerking van het ontwerp van het onderdeel in CAD
-Exporteer het onderdeel in . STL print het dan af
Het probleem is dat het aantal punten en vlakken, zelfs voor mijn lichtste bestanden, te hoog is voor solidworks. In het beste geval lukt het me om het gaas en het oppervlak te doen, maar daarna is het onderdeel zo moeilijk te beheren voor Solidworks dat het onmogelijk is om er CAD op te doen, het loopt constant achter. Ik heb het geprobeerd door het onderdeel te verbergen, maar daarna kan ik niet meer werken. Ik kan het aantal steken verminderen, maar het probleem is dat ik nog steeds een zeer goede definitie nodig heb als ik mijn ruwheid wil beheersen, dus ik zou graag een andere manier vinden.
Misschien kan ik meer RAM aan mijn computer toevoegen? Ik heb momenteel maar 8 GB, maar ik weet niet of het de computer is die het moeilijk heeft of dat dat de limieten van de software zelf zijn. Ik voeg een bestand toe, een van de lichtste, dat ik heb geprobeerd te exploiteren.
Bij voorbaat dank
surface6.txt
Hallo
uw Txt-bestand is onbruikbaar voor ons.
1°) 8 KB ram lijkt me een beetje laag.
2°) welke versie van SW heb je.
3°) uit het geheugen moet je een manip uitvoeren om het bestand van ScanTo3d te converteren (onze collega's zullen dit punt bevestigen of ontkennen).
Kunt u uw bestand posten, car Ik heb een krachtige machine, we zullen zien of het de kracht van de machine of een ander probleem (zoals bijvoorbeeld het invoerbestand dat niet wordt begrepen door SW)
Vriendelijke groeten
Re
Ik heb het onderwerp en de kleine valkuil gevonden
https://www.lynkoa.com/forum/solidworks/scan-3d-avec-logicel-solidworks
Aangevuld met dit
http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/sldworks/t_importing_mesh_file.htm
Kijk hier vooral naar om te controleren of u de import correct uitvoert
http://help.solidworks.com/2017/french/SolidWorks/HelpViewerDS.aspx?version=2017&prod=SolidWorks&lang=french&path=SWHelp_List.html&id=358d2f5409d74d8e9a0af2e173ad46be
Vriendelijke groeten
1 like
Hallo
Dank u voor uw antwoord. Ik gebruik solidworks 2019. Wat is het probleem met het bestand? Dit is precies degene die ik gebruik, met op elke lijn de drie coördinaten van een punt. Het is inderdaad een .txt (scatter plot) en geen . STL (wat overeenkomt met de link die je me gaf) die ik importeer, simpelweg door File>Open te doen en voorzichtig te zijn met het selecteren van de puntenwolkbestanden voor ScanTo3D. Ik gebruik dan de mesh- en oppervlaktewizards (zonder parasaite-punten te elimineren, aangezien het een wolk is van berekende en niet gescande punten).
Ik geef je nog een sterkere als bijlage.
Bedankt
surface.txt
Aangezien je een meester in programmeren lijkt te zijn, waarom maak je dan geen macro die het oppervlak van je bestand opbouwt?
U kunt uw onderdeel globaal op SW bouwen en vervolgens, wanneer het klaar is, uw macro uitvoeren die het gecontroleerde oppervlak zal creëren en uiteindelijk naar stl voor uw printer zal exporteren. Als de verwerkingstijd lang is, kunt u het proces aan het einde van de dag starten en uw bestand de volgende ochtend terugkrijgen.
Hallo Stefbeno,
Ik weet niet zeker of ik je idee heb begrepen. Als je me vertelt dat de macro het oppervlak moet maken, bedoel je dan dat het direct interageert met solidworks? Of beter gezegd, dat het een geëxporteerd bestand wijzigt na het maken van de eerste CAD?
Het interageert met SW (het is VBA).