Flowsimulation mesh

Hallo

Ik zou graag willen weten of er een manier is om de relevantie van een mesh op FlowSimulation te controleren.

Mijn klant vraagt me om de waarden "maaskwaliteit" en "foutwaarde".

Als deze waarden niet beschikbaar zijn, zijn er dan eenvoudige regels die u moet volgen om een mesh-fout te voorkomen?

Vriendelijke groeten.

Hallo

Voordat ik u antwoord geef, wil ik u twee korte vragen stellen.

1°) Heeft u een diepgaande opleiding gehad over Flow-simulatie???

2°) Heeft u onderhoud (toegang tot het meldpunt)

Inderdaad, de kennis die nodig is voor stromingssimulatie is heel anders dan PEF-simulatie op een mechanisch onderdeel (wat al niet eenvoudig is).

Ik heb een beetje moeite om je opmerking over een mesh-fout te begrijpen.

De mesh op Flow-simulatie heeft niet dezelfde logica als voor de Simu PEF in die zin dat we te maken hebben met flows, en niet op concentraties van belastingen in een specifiek gebied.

Voor de mesh hangt het allemaal af van het gewenste niveau van fijnheid, want er zijn zeer grote verschillen tussen een mesh van niveau 0 en een mesh van niveau 3 en nog meer met een niveau 3 met lokale verfijning of een niveau 3 met lokale verfijning met adaptieve verfijning.

En dan heb ik het nog niet eens over het type vloeistof dat een niveau van complexiteit toevoegt.

Sterker nog, we kunnen alleen spreken van een fout als je niet voldoet aan de specificaties van je klant.

Ik heb de indruk dat uw klant veel meer weet dan wij over Flow-simulatie of fluidics in het algemeen, of iemand is die wordt overspoeld met dit soort vragen.

Om u te antwoorden, hebben we alle contextuele elementen nodig, de vereisten van de studie in termenvan het model , die zeer complex kunnen zijn.
Met zo weinig informatie is het moeilijk om serieuze aanbevelingen te doen om je echt te helpen.

Vriendelijke groeten

1 like