Incompatibele mesh/niet-continue mesh-SLDW2018

Hallo

Ik lanceerde een statische analyse van een mechanisch gelaste structuur die uit verschillende componenten bestaat.

Het op kromming gebaseerde mesh genereert geen fouten, maar de continuïteit tussen de componenten is nergens gegarandeerd (geen probleem bij mijn vorige simulaties) -> cf. PC.

Ik heb het vakje "compatibel" aangevinkt in de algemene contactinstellingen (contact tussen componenten), maar zodra het gaas klaar is en ik terugkom in dit venster, wordt het vakje "incompatibel" aangevinkt -> zie PC.

Heeft u enig idee hoe u dit probleem kunt oplossen?

Bedankt.

maillage_incompatible.jpg
fenetre_contact.jpg

Hallo, heb je het vak "remesh mislukte onderdelen met een incompatibel gaas" geprobeerd, of zelfs bepaalde componenten uitsluiten om de  gebieden te lokaliseren die deze anomalie veroorzaken,

(als je dit deel van het model kunt delen, kijk er dan eens naar) 

Hallo Lynk,

Dank u voor uw antwoord. Ik heb geprobeerd om opnieuw te meshen door in wanhoop het vakje "remesh de mislukte stukken met een incompatibel mesh" aan te vinken (het zou naar mijn mening tegen het verwachte resultaat ingaan), maar dat lost het probleem niet op...

Ik heb de componenten één voor één uitgesloten, ook geen verschil (d.w.z. de mesh faalt voor geen enkel onderdeel).

Ik heb het type mesh veranderd (momenteel gebaseerd op kromming, maar ik heb ook standaard mesh geprobeerd), niets helpt.

Ik heb echt de indruk dat het probleem komt door de instellingen van de contacten, die automatisch overschakelen naar "incompatibel", zelfs na het aanvinken van "compatibel".

Dus ik heb geprobeerd het globale contact te verwijderen en de componenten te selecteren die handmatig moeten worden gekoppeld, het is nog steeds niet dat...

Ter informatie, de kenmerken van het gaas zijn in PJ.

Ik zal proberen een asm opnieuw te maken om het uit te zenden, maar helaas kan ik de huidige niet uitzenden zoals hij is.

caracteristiques_maillage.jpg

Hallo

Uiteindelijk heb ik de oorzaak van het probleem gevonden.

In de analyse is een onderdeel bewust behandeld als een niet-vervormbaar (stijf) lichaam. Dit heeft uiteraard tot gevolg dat de mesh van de assembly als geheel incompatibel is, zelfs als u de optie "remesh failed parts with incompatible mesh" inschakelt.

1 like

Het ruikt dus naar een insect. U moet het probleem aan uw dealer melden, omdat het lijkt te betekenen dat het onmogelijk is om een onderzoek uit te voeren met een niet-vervormbaar lichaam.