Solidworks 2016 Pro-update + LICENTIE

Ik zou graag een duidelijke procedure willen hebben voor een update van solidworks 2012 naar 2016 pro, wetende dat ik vastzit bij de stap "downloaden en installeren".

Er verschijnt een foutmelding die me vertelt dat de vorige versie is geïnstalleerd vanuit een administratieve afbeelding  en dat ik alle componenten moet verwijderen om de installatie voort te zetten .

Omdat ik de licenties niet wil verbranden, wend ik me tot jou!!

Vriendelijke groeten

erreur.png

Hallo

In het ergste geval zou ik je adviseren om je licentie(s) op het werkstation vrij te geven en vervolgens 2012 volledig te verwijderen en 2016 te installeren. Dan heb je tenminste een schone versie

Voor de licentie moet je naar het kleine vraagteken rechtsboven gaan, op "licentie overdragen" klikken en de procedure volgen. Aan de andere kant heb je internettoegang op de computer nodig, anders is het shit

2 likes

Reeds:

Heeft u een vast rijbewijs of een drijvend vaarbewijs?

1 like

Bedankt, maar ik zou alleen  graag een update willen doen! Ik ben een techneut en ik ga niet rommelen met gebruikerslicenties, ik wil gewoon een werkwijze om solidworks in 2016 te upgraden.

Ik heb vaste licenties voor elke gebruiker.

Hallo

Uit ervaring is het beter om alles netjes te verwijderen en opnieuw te installeren, vooral met 4 versies uit elkaar.

Wetende dat als alle persoonlijke configuraties op het netwerk zijn, dit geen probleem is.

In het slechtste geval, sinds de eerste installatie werd gedaan in admin image, moet je gewoon hetzelfde opnieuw doen in 2016, dus installeren in admin image, maar veel meer comlpex te beheren.

@+

2 likes

Ik ben ook een eenvoudige technicus @david.michel-ext.
En uit ervaring hebben mijn infodiensten Solidworks nooit correct kunnen installeren (een software die ze niet kennen en niet willen kennen). En, in het algemeen, als ik een update probeer uit te voeren en het crasht al op dat niveau ... Ik durf me niet voor te stellen in het gebruik achteraf.

Daarom geef ik er de voorkeur aan om te verwijderen en opnieuw te installeren. Dit zal in ieder geval schoon zijn, Solidworks zal zijn waar je heen moet om zijn stukjes programma's te krijgen, er zal niets rondslingeren, enz. enz.

4 likes

Als u een 2016 installeert, waarom vraagt u dan niet de hotline van uw dealer om hulp?

Anders, zoals de anderen al zeiden, draag de licentie over (dit voorkomt dat u deze neemt in geval van slechte behandeling) 2012.

Voer een nieuwe installatie uit 2016 uit in plaats van een update voor 2012-2016.

U zult moeten controleren of de nieuwe installatie van 2016 niet naar de instellingen van 2012 verwijst. (Nog steeds een mysterie van sw voor mij!)

Hallo

Voordat u het verwijdert, raad ik u aan om het hulpprogramma SolidWorks te doorlopen (hulp bij het kopiëren van de instellingen)
om al uw instellingen voor elk werkstation en elke gebruiker op te slaan.

Zodra SW2016 is geïnstalleerd, gebruikt u hetzelfde hulpprogramma om uw instellingen te herstellen.

Dit bespaart sneltoetsen, menu-aanpassingen, systeemopties, werkbalkindeling en nog 2 of 3 andere trucs.

Goede reis

1 like

Hallo

Ik wil je niet in verwarring brengen, maar om terug te komen op het vorige bericht, vermijd het exporteren van de 2012-configuratie om deze toe te passen op een 2016-versie

Ik weet niet of hier problemen mee zijn, maar vaak, als je een bug hebt, is een van de eerste dingen die je moet doen de standaardinstellingen resetten (wie kent de beroemde manip in het register niet: hernoem de Solidworks-map in HKCURRENT_USER \ software \ Solidworks \ ?)

Anders zou ik, net als de anderen, zeggen volledig verwijderd (ik heb een document bijgevoegd dat door de hotline is verstrekt voor de volledige verwijdering)

desinstallation_complete.docx

Hallo

Ik wil je niet in verwarring brengen, maar om terug te komen op het vorige bericht, vermijd het exporteren van de 2012-configuratie om deze toe te passen op een 2016-versie

Ik weet niet of hier problemen mee zijn, maar vaak, als je een bug hebt, is een van de eerste dingen die je moet doen de standaardinstellingen resetten (wie kent de beroemde manip in het register niet: hernoem de Solidworks-map in HKCURRENT_USER \ software \ Solidworks \ ?)

Anders zou ik, net als de anderen, zeggen volledig verwijderd (ik heb een document bijgevoegd dat door de hotline is verstrekt voor de volledige verwijdering)

En voor de installatie:

http://www.lynkoa.com/sites/default/files/guide_du_concepteur_-_edition_3_2016_instal.pdf_2.pdf

desinstallation_complete.docx