Gegoten mouw

Hallo

Ik bestudeer momenteel de mogelijkheid om een hulslijst voor 5 mm led te maken.

Momenteel gebruik ik een draaibank en na het solderen van de LED op de kabel sluiten we een klein buisje van diam 7 bij 19 mm lang. maar ik zou dit graag willen vervangen door een kunststof- of harsgietbewerking, die door de lage productie van het product nog steeds een beetje ambachtelijk zal blijven (40 per maand)

Ik dacht eraan om een mal te tekenen (2 schelpen met 10 tot 15 sleuven) en dan konden we hars injecteren.... Maar hoe werkt de injectie, waar moet je op letten om een schoon afgewerkt onderdeel te hebben...

Advies en begeleiding zijn welkom

Bedankt

temperatuur, druk, luchtbellen vermijden en dat de holte die vrij blijft volledig wordt gevuld door het vormmateriaal, dus de keuze van het te injecteren materiaal is belangrijk

Zorg ervoor dat het minimale aantal onderdelen nodig is (minimaal 2 stuks) om de mal te openen of te sluiten Door thermische schokken kan het materiaal vaak uit de mallen worden verwijderd

@+ ;-)

1 like

Hallo 

Er zijn lagedruk vulsystemen die geschikt kunnen zijn voor dit soort projecten.

http://www.lintech.fr/index.php?page=shop.product_details&flypage=tpflypage.tpl&product_id=48&category_id=44&option=com_virtuemart&Itemid=158

Wees voorzichtig, want lage druk betekent ook een kortere stroomlengte. Je moet zo dicht mogelijk bij de voetafdruk zijn en een grote kanaaldiameter hebben.

We gebruiken dit systeem voor het injecteren van contactisolatoren. 

Wat de mal betreft, raad ik je aan om een staal te gebruiken met een kleine regeling om het gereedschap niet te verhitten en na verloop van tijd te kunnen ontvormen. Kleine staubli-fittingen plus water van 20° zouden onberispelijk zijn.

Om er zeker van te zijn dat u ontvormt, raad ik u aan om 3° tocht te gebruiken op het oppervlak loodrecht op het vlak van de gewrichten, omdat dit zeer hechtende materialen zijn.

Indien nodig kan ik u de studie van een matrijs sturen voor dit soort processen en bijvoorbeeld in de productie.

1 like

Een heel eenvoudig idee: heb je gekeken naar plastic buizen (polyurethaan, plastic enz ...)

Er zijn allerlei maten en je hoeft ze alleen maar op de juiste lengte te knippen met lagere kosten dan plastic injectie

Hallo

U moet dus weten dat u 2 soorten injecties kunt kiezen:

De eerste, thermoplastische injectie, lijkt niet bij uw project te passen. De temperatuur van het geïnjecteerde materiaal is ongeveer 250°C. Drukken van 300 bar tot meer dan 1000 bar reduceren de interesse van deze oplossing tot niets voor een productiesnelheid van 40 onderdelen per maand. 

De tweede zou zijn om een afgietsel van thermohardende hars te maken (transparant denk ik). Dit proces is eenvoudiger en gemakkelijker toegankelijk. Je maakt een mal en vervolgens gebruik je deze mal om epoxy of polyurethaan onderdelen te maken door je LED te overmolden.

Als je het zelf wilt doen:

Kortom:

-Maak machinaal bewerkte onderdelen of onderdelen in rapid prototyping als je een 3D van je onderdeel hebt (stereolytografie).

-Maak een siliconen mal met een of meer bewerkte onderdelen. Vergeet niet om een voeding te maken om uw materiaal te gieten en om te plannen om uw led in de mal te houden.

Er zijn veel forums die laten zien hoe je het moet doen (bijv. http://brunofrenkel.unblog.fr/presentation-de-mon-atelier/fabrication-dune-mini-table-vibrante-pour-le-moulage/fabrication-dun-moule-en-1-partie/)

Als je perfecte onderdelen wilt, raad ik je aan om jezelf uit te rusten met een vacuümpomp (met een waterdichte behuizing of een vacuümbel) om je hars uit te puilen terwijl je de siliconen mal maakt en elke keer dat je de hars voor je onderdelen giet.

Als u professionele kwaliteit wilt:

Kom dichter bij een rapid prototyping-bedrijf. Zij zal in staat zijn om voor u een siliconen mal van uw onderdelen te maken en zelfs de gietstukken van uw onderdelen met een uitstekende kwaliteit te maken en dit voor een redelijke investering.

Hallo, een beetje advies, ga naar de website van Protolabs: http://www.protomold.fr/

Er zijn vrij complete pdf-bestanden te downloaden over plastic injectie.

Succes, het is in het begin een beetje een gedoe, maar als je er eenmaal bent.... Is het leuk:)

1 like

Als er niet veel productie is, waarom gebruik je dan niet een bestaande huls voor led?!?

Het hangt natuurlijk allemaal af van de montage...

OPP

Zou een thermohardende mantel niet geschikt zijn voor deze functie?

Goedenavond

Dus ik weet niet eens wie het beste antwoord heeft, want er zijn er zoveel...

@ROM' s Bedankt voor de site, het lijkt te zijn wat ik zoek 

@dpussel: niet mogelijk Ik heb tests gedaan en omdat ik gebonden ben aan externe mechanische componenten met een vaste diameter, kan ik alleen produceren.

@opiep27: nee het bestaat niet, ik ben al 3 jaar op zoek naar iets standaards maar no way

@isatis idee van het onderdeel in het gieten kan dit doen.

eigenlijk om een idee van de kamer te geven. een D7 +0/-0.05 ext buis met 3 verschillende diameters aan de binnenkant 

D 6 voor het huisvesten van de led op 2 mm (bovenste deel d waar de led uitkomt met dit kroondeel in de behuizing gedrukt

D5 om de lipjes, de draadlas en de thermomantel op 10 mm te plaatsen

D 4.7 zodat de kabel perfect gecentreerd is. voor de rest van de lengte

Alles op 19mm lang....

We doen dit per ronde met een verlies van 20% omdat de nauwkeurigheid in deze volgorde van diameter verschrikkelijk is.

PA6 materiaal omdat de delrin smelt en dit vervormt

Per 1000 stuks kost het 2€ Eenheid

Het gemonteerde onderdeel moet passen in een binnendiameter van de buis van 7+0,1/-0 

Daarom het idee van overmolden, want in alle gevallen moet je er hars in doen waardoor de cilinder vervormt.

Ik geef toe dat ik niet ten koste ga van het passen. 

Een kleine dwarsdoorsnede kan helpen om het te begrijpen

coupe_manchon.jpg

en hier is de stap van wat ik momenteel aan het maken ben

GE12A55952.STAP