Onnodige afmetingen op een 3D-onderdeel verbergen

Hallo

Ik heb een baas gemaakt met geparametriseerde afmetingen. Ik zou nu graag de afmetingen die ik niet gebruik om mijn vorm aan te sturen gewoon kunnen verbergen, zodat de tekening beter leesbaar is.

Ik kan kijken, maar in het beste geval laat ik alles verdwijnen ... En geen manier om simpelweg de ongewenste dimensie te selecteren en te "verbergen".

Op de afbeelding zijn de doorgestreepte dimensies degene die moeten worden verborgen.

Enig idee? Bedankt.

Hallo

Er zijn twee manieren, maar de 2 is nodig om de afmetingen verborgen met de 1 zichtbaar te maken.

1: Klik met de rechtermuisknop op de offerte en vervolgens op "Verbergen".

2: en/of klik met de rechtermuisknop in de FeatureManager > Boomobjecten weergeven/verbergen > Annotaties weergeven. De zichtbaarheid van de offertes is dan vanuit de boom te beheren.

1 like

Hallo

Ik wilde testen onder SW2019, maar ik heb geen beoordelingen weergegeven in de boomstructuur, een idee of 2020+ versie?

Bij voorbaat dank

Dank u voor uw antwoord,

Het werkte met methode 2.

Aan de andere kant, de 1 Ik heb deze optie niet als ik rechts op mijn beoordeling klik... vreemd.

In ieder geval bedankt! 

@FUZ3D

montrerannotations.png
1 like

En ba ik kom aan met methode 1 maar niet met methode 2 hihihihi het is waar dat het een beetje speciaal is om te "laten zien".

Nee, mijn optie is inderdaad om zowel "tonen" als "toon functiedimensies", maar ik heb het niet ontwikkeld onder de weergave.

@FUZ3D

Uw boom staat waarschijnlijk in "plat zicht". Het moet normaal worden weergegeven (hiërarchische weergave) om de afmetingen te zien:

Klik met de rechtermuisknop op de wortel > Tree View > schakel "Tree Flat View" uit.

decocheraffichageaplat.png
1 like

@Sylk nog steeds geen spijt, ik ben al in flat view.

Hij voegt alleen "Notes zone" toe, jammer dat het voor de volgende keer zal zijn;)

Bedankt voor het proberen.

Hetzelfde geldt ook voor mij dat ik in plat zicht ben, maar ik zie mijn afmetingen ook niet in de boom.

Bedankt

Hallo @FUZ3D , @jnoel 

Ik moet me slecht hebben uitgedrukt, je mag NIET in een plat display zijn. De optie moet dus niet zijn aangevinkt.

Zoals je kunt zien in mijn laatste afbeelding, verschijnt de optie die is aangevinkt, de aanhalingstekens niet.

Bedankt voor je antwoord, maar ik heb wel de mogelijkheid om het vinkje uit te schakelen

en geen rib in mijn boom voor dat alles....

Wtf? Toch zei je dat het werkte met methode 2 ???

Ja, dat is me gelukt, maar in werkelijkheid vond ik het zo leuk: "Bewerk de annotatieweergave"

Ik heb toen de kansen geselecteerd die ik zichtbaar wilde houden en mijn geloof dat het zo werkte.

Nadat ik had gewild dat methode 1 zou werken, lijkt het me logischer om te doen wat je me vertelde, maar hey ...

Nou, ik weet niet wat ik je moet vertellen... Ik heb alle mogelijke opties geprobeerd, mijn offertes zijn nog steeds zichtbaar in de boom. Alleen een plat display laat ze verdwijnen.

Wat is jouw versie en sp van SW?

Ik zit in de 2021-versie.

Nee, het is op dit moment niet zo'n probleem, ik doe deze methode die bij me lijkt te passen en misschien komt de oplossing op een dag vanzelf:) 

Dank aan jou in ieder geval