Dichtheid in het traagheidsmeetinstrument

Hallo

Ik wil graag traagheidsmatrices meten met de traagheidsmeettool.

Het lijkt goed te worden gedaan door te doen:
1) Instrument voor het meten van traagheid
2) selectie van het deellichaam waarvoor de traagheidsmatrix wordt gezocht.

Aan de andere kant, dan wil ik graag de maten behouden. Dus ik gebruik het vinkje "Metingen houden", wat prima is.

Mijn probleem is het volgende:

Ik heb een beetje een raar materiaal (biologisch weefsel) met een dichtheid van 1.245 kg/dm3.

In het paneel Traagheidsmeting kan ik de dichtheid wijzigen en het gewenste resultaat krijgen.

Dit resultaat wil ik echter graag bewaren. Maar als de metingen worden bijgehouden door op OK te klikken, verschijnt het wel in mijn bouwboom Meting/ Traagheidsvolume, maar de dichtheid is gewijzigd en ingesteld op 1 kg/dm3. Bovendien is het niet meer aanpasbaar zoals je kunt zien op de onderstaande schermafdruk:

Heeft u ideeën om de traagheidsmetingen die in de bouwboom zijn opgeslagen, hetzelfde te houden als de metingen die oorspronkelijk in het traagheidsmeetvenster zijn gedefinieerd?

Bij voorbaat dank voor uw ideeën.

Hallo

We moeten een lmite-sensor voor traagheid maken.

Het antwoord is waarschijnlijk hier:

http://catiadoc.free.fr/online/estug_C2/estugbt0906.htm

Je hebt geen materiaal op je lichaamsdeel aangebracht, dus CATIA gebruikt nog steeds de standaardwaarde.

Een materiaal "Op het lichaam van het onderdeel" moet worden aangebracht (elk materiaal , bijvoorbeeld staal).

Wijzig vervolgens de naam van dit materiaal en mechanische gegevens,  render thumbnail enz  . (u maakt een aangepast materiaal)

Na meer PB met traagheidsmeting (voor dit deel lichaam).

1 like

Grote Franck.

Inderdaad, het werkt goed.

Ik had gezocht naar een materiaal met een naam als "custom", maar ik had het niet gezien.

De oplossing om elk materiaal te nemen en het vervolgens aan te passen, werkt!

Als ik echter wil dat de elementen in een bepaalde kleur worden weergegeven, hoe kan ik dat dan doen? Is het mogelijk om een kleureigenschap te plaatsen bij de toepassing van een materiaal of moet je het kleurbeheer in de body van het onderdeel in de klasse doen?

Hallo

Het is niet mogelijk om een "RGB" Color-eigenschap op een materiaal te plaatsen (u kunt natuurlijk de afbeelding van het materiaal vervangen door een afbeelding gemaakt in verf met de gewenste kleur, maar om weer te geven is het nodig om realistisch te renderen met textuur), behalve uit gewoonte werken we in de Render-modus met randen zodat de textuur niet zichtbaar is

U kunt een kleur toewijzen in plaats van de arceringseigenschappen voor de 2D (uiteraard is dit alleen zichtbaar in de 2D sectieweergave)

Dus voor de kleur is het gemakkelijker om het direct aan te brengen op :

• CATPart (in montage)
  • Op het lichaam van onderdelen
  • Over de geometrische set(s)
  • Op de functies
  • Op de "GSD"-elementen
  • Op oppervlakken.

1 like