Aangepaste materialen - SolidWorks

Heeft iemand aangepaste materialen in het Frans die een aanvulling zouden zijn op de standaardmaterialen van SolidWorks. Er ontbreken veel dingen, zoals de Alpax, ... die echter veel worden gebruikt. je kunt ze vinden op het net in de Amerikaanse versie, maar niets volgens ISO-normen.

Je zou je een bestand kunnen voorstellen dat de Lynkoa-gemeenschap zou voltooien om een meer uitgewerkte standaard te hebben.

Wat zeg je?

6 likes

Er is Math web, maar het abonnement voor software-extractie is betaald...

ROM's

Ja, goed idee, het maken van een Lynkoa-database kan erg handig zijn

1 like

Hallo

Er zijn tal van sites waar u materiaal kunt downloaden:

MatWeb

MatRealiteit

en misschien anderen.

@+

2 likes

Ik stem voor!

Clementine, jij bent degene die we nodig hebben!

2 likes

Er is ook de solidworks-simulatiebasis die er compleet uitziet...

Misschien een beetje hulp van de uitgevers... Als je ons aan het lezen was, beantwoord dan onze oproep voor dit project!! (een petitie als "bevrijd de .sldmat!"?)

Ik denk ook dat het een goed idee is om Lynkoa-bronnen te creëren.

2 likes

Hallo

Absoluut, het is een heel goed initiatief!

Hoe zou samenwerking georganiseerd kunnen worden?

Of een uitdaging van de beste materialendatabase?

2 likes

+1 voor de oprichting van deze bibliotheek. Er zouden ook andere elementen moeten worden voorgesteld (basisplannen, onderdeelmodellen, assemblages, configuratie op gereedschappen,...) 

Aan de andere kant... We kunnen snel te maken krijgen met een probleem met de softwareversie. Is dit niet al het geval met de bibliotheek van materialen? Nee?

2 likes

+1 ook.

2 likes

Ik denk dat voor bibliotheken o.a. voor solidworks

Ze moeten in de oudst mogelijke versie worden gemaakt

voor iedereen om het te gebruiken

of een formaat dat compatibel is met lezen en schrijven  

voor de Max van log

dus het maximum van niemand

voor materiaalbibliotheken en andere voor simulatie

op een Excel-bestand met ADDOCS-beschrijving en -definities

Hetzelfde geldt voor het uiterlijk van producten, het maken van afbeeldingsbestanden

@+;-))

2 likes

In feite zou je de bestanden nodig hebben, plus gedetailleerde procedures met printscreens om ze op elke versie opnieuw te kunnen doen.

2 likes

Hallo

De community database om dergelijke werd gerealiseerd? Zo ja, waar is het te vinden ?

Bedankt

1 like

Goedenavond Cybermeca,

Ik had enige tijd geleden dit idee gelanceerd dat veel mensen leek te verenigen, maar toen werd er niets gedaan. Ik denk dat als ze eenmaal terug zijn in hun dagelijkse leven, mensen snel vergeten of er niet iemand is om het project opnieuw te lanceren en te 'sturen'. Persoonlijk had ik het idee, maar had ik niet de tijd om me er te veel aan te wijden. Ik heb ook nog een ander probleem: als docent werk ik alleen met studentenlicenties die problemen kunnen opleveren voor toekomstige gebruikers van mijn werk als ze voor industriële doeleinden worden gebruikt.

Ik denk dat als het je inspireert, je de zielen van goede wil kunt doen herleven en kunt proberen deze bibliotheek van materialen te organiseren die het verdient om te bestaan.

Met vriendelijke groet

2 likes