Materialen voor zachte kaken

Hallo voor een BTS-project, ik moet zachte kaken plaatsen om plastic buizen vast te houden, welke materialen raden jullie aan voor zachte kaken? Alu? Staal? En waarom? indien mogelijk met referentie, Dank u!

Voor plastic is de beste een riembankschroef afhankelijk van de diameter van de buizen

Zie deze pagina voor o.a. bits

http://www.dolex.fr/outils-serrage/outillages-divers/accessoires-mors/

@+ ;-)

1 like

Bedankt! Maar het is een beetje dat ik zelf heb moeten ontwerpen, dus het heeft een heel specifieke vorm:)

Maar als je een beetje kijkt, vind je de materiële referenties van deze genoemde stukjes

Het is dus aan jou om het juiste materiaal aan te brengen

@+ ;-)

2 likes

Goedenavond Wolf

Laten we teruggaan naar de b a tot BA van mechanica.

De zachte kaken hebben de bijzonderheid dat ze in de vorm van het gewenste stuk kunnen worden gedraaid.

Deze praktijk is heel gebruikelijk als je geen breekbare onderdelen hebt of met vormen waarvoor het gripgebied te klein is om niet het risico te lopen alles in de lamp (of erger) mee te nemen.

Door de zachte bek tot de juiste diameter te boren, kunt u een klemgebied met 10 of meer laten vermenigvuldigen en een heleboel bewerkingsproblemen voorkomen, vooral bij onderdelen met zeer dunne wanden.

De kwestie van aluminium of staal is van geen belang, aangezien de plastic buis altijd minder stevig zal zijn. Het gaat erom dat het stuk niet wegglijdt en dat het bit er geen krassen op maakt. Ik heb altijd het gebruik van zachte stalen kaken gezien, zelfs voor plastic dat al G6 of strakkere classificaties had.

Ik hoor al bezwaren als ja, maar ik heb meerdere diameters en tja, je moet zachte kaken beschouwen als verbruiksgereedschap en dus een goede draaier of een goede freesmachine voor een hele verzameling zachte kaken.

Ik wil mijn zeer ervaren collega's erop wijzen dat de aanvrager geen enkele indicatie geeft van de diameters van deze buizen. Dus als het gebeurt, is een tangwerk beter aangewezen.

Vriendelijke groeten

6 likes

Hallo

@ Zozo_mp |  Er is niets aan toe te voegen, alles wordt gezegd.

Moge de kracht met je zijn.

2 likes