Materiaal en dikte in automatische tekening

Hoi allemaal

Ik zou graag willen weten hoe ik het materiaal en de dikte automatisch in de cartridge kan stoppen in het geval van plaatwerkonderdelen.

Merk op dat ik sjabloontabellen gebruik die op EXCEL zijn gemaakt om de juiste K-factor in te stellen op basis van het materiaal, de dikte en de buigmatrijs (de K-factor is berekend na buigtests).

Het is duidelijk dat ik in de cartouche de 3 regels wil noteren die in mijn EXCEL-tabellen staan: materiaal / dikte / matrix

Is er een manier om dit automatisch te doen?

Ik probeerde een beetje te kijken en de formules samen te stellen zoals ik destijds had gedaan op Solid Edge, maar op Solid Edge hadden we tabellen gemaakt in het systeem zelf en niet via EXCEL.

Kunt u mij helpen de juiste formules te vinden?

@+

Hallo 

Zie deze link

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/sldworks/t_creating_title_block.htm?id=34e9cfb2b15d44faa8da6e525c1f43c0#Pg0

@+

1 like

Hallo

@gt22 waar is het antwoord op de vraag in de link die je hebt verzonden?

Voor mij kan dit met een annotatie door aan te geven dat je wilt verwijzen naar de eigenschappen van het onderdeel waaraan de notitie is gekoppeld en aan te geven dat je de eigenschappen van de lijst met gelaste onderdelen wilt ophalen.

Aan de andere kant, onmogelijk om te doen in de cartridge denk ik.

@+

1 like

Of zou het anders mogelijk zijn om het materiaal automatisch in gebruik te nemen van Solidworks materialen? Ook als dat betekent dat ik de materialen maak zoals ik ze graag zou willen gebruiken.

En voor de dikte, neem het van de plaatwerkfunctie1.

Re

Ja het is mogelijk en kijk in dit geval naar de link in de hulp die @gt22 gestuurd (het moet in een glazen bol hebben gelezen dat je het nodig zou hebben;) :) :)

@+

1 like

Hallo

Met betrekking tot dikte en materiaal kunt u eigenschappen op uw 3D-document maken. Vervolgens vind je deze eigenschappen terug in je tekening door je titelblokannotaties te koppelen aan deze eigenschappen. Aan de andere kant zie ik voor de K-factor geen oplossingen om deze in je cartridge te plaatsen.

Vriendelijke groeten

3 likes

@gt22: bedankt voor deze link, maar ik wil geen 3D-cartridge maken, te lang gezien het aantal onderdelen dat per dag wordt gemaakt.

Voor de matrix ga ik het laten vallen. Als ik dat alleen handmatig hoef in te voeren, is het geen probleem.

Nu voor de dikte en het materiaal, ik heb in de eigenschappen gekeken om er een paar te maken, maar het probleem dat ik heb is dat ik wil dat deze eigenschappen elke keer automatisch worden gedaan wanneer ik een nieuw onderdeel maak. Ik hoef alleen maar zelf de dikte van het plaatwerk en het materiaal te bepalen.

Dus hoe maak je een formule in de cartridge die de naam van het bestand automatisch neemt, evenals de 2 parameters die ik wil.

Als een liefdadige ziel mij deze formule zou kunnen opleggen, zou dat geweldig zijn.

Bedankt en @+

Hallo

Wanneer u een aangepast titelblok (3d of tekening) aanmaakt, kunt u automatische teksten beheren dankzij de linkfunctie aan de eigenschappen (zie afbeelding).

Op dat moment heeft u toegang tot eigenschappen die automatisch door SolidWorks in aanmerking worden genomen, namelijk de bestandsnaam, de mapnaam (en vele andere).

Voor de dikte en het materiaal moet je aangepaste eigenschappen aanmaken in het 3D-model en deze eigenschappen ophalen in de cartrouche (altijd met dezelfde functie).

@+

cartouche.jpg
1 like

@jruffieux

Bekijk deze tutorial

Je zou in staat moeten zijn om storingen voor je cartridge te maken

http://www.youtube.com/watch?v=1wpGtFdBKAs

@+

2 likes

Hallo

Om ervoor te zorgen dat uw eigenschappen systematisch in elk bestand aanwezig zijn, slaat u eenvoudig een documentsjabloon op dat u vindt in de functie "Nieuw". Deze sjablonen moeten voor eens en voor altijd worden gemaakt: Deel (prtdot), assemblage (asmdot) en tekening met uw cartridge ingevuld (drwdot). Dus zodra u een onderdeel maakt met een materiaal, plaatdikte of een andere eigenschap, wordt het titelblok van uw tekening automatisch bijgewerkt.

Vriendelijke groeten

3 likes

Dank u allen voor uw hulp.

De tutorial op youtube heeft me veel geholpen.

@+ voor een misschien andere vraag