Onjuiste hoekpuntselectie overgangsvouw

Hallo, ik ben bezig met het maken van een kap en als weergave van verschillende tutorials heb ik het gemaakt met de optie Overgangsvouw, ik ben erin geslaagd om de eerste helft te maken, maar onmogelijk om de tweede te doen, de software kruist mijn vouwen, zie foto's. De software keert de hoekpunten van mij om.

Ik wil ook graag plooien toevoegen aan de onderkant van mijn kap, welk gereedschap gebruiken jullie? Omdat je bij Pli sur bones geen open vouwen kunt maken...

2019-11-14.png

Hallo

Om te voorkomen dat je vouwen elkaar kruisen, moet je je eerste schets selecteren in de buurt van een van deze hoekpunten en je tweede schets in de buurt van de hoekpunten die verbonden moeten worden met die in je eerste schets. 

Kortom, als je bij het selecteren van je schetsen op de rechterkant ervan klikt, is alles in orde, maar als je één keer naar links en één keer naar rechts klikt, kruisen de vouwen elkaar.

Guillaume

2 likes

Hallo

Het enige wat je hoeft te doen is een symmetrie van het onderdeel te maken.

1 like

Het was inderdaad stom, dank u, en onmogelijk om een symmetrie te maken omdat het bovenste deel niet in het midden staat