Hallo, ik heb een automatisch portaal op Catia gemodelleerd, mijn model is klaar en volledig geconfigureerd, maar wanneer ik de bedieningshoek van de invoeras in het kinematische simulatievenster varieer, gebeurt er niets, het lijkt te zijn geblokkeerd en ik kan geen antwoord vinden op internet. Ik heb vrij snel hulp nodig omdat het project over 2 dagen moet worden afgerond. Als iemand een verklaring heeft voor dit probleem, zou het me veel helpen. Bij voorbaat dank.
Hier zijn enkele foto's:
img_9742.jpg
Hallo
In je instellingen van afbeelding 9743 heb je aangegeven DDL = 0, als het een nuttige parameter is, lijkt het normaal dat de rest niet werkt zonder vrijheidsgraden (let op: ik ken Cati helemaal niet)
Vriendelijke groeten
Ik denk het niet, integendeel, het aantal vrijheidsgraden moet gelijk zijn aan 0 om het te laten werken denk ik.
1 like
Ach ja! niet erg logisch dus hoe te zeggen dat er maar één of twee DDL's zijn toegestaan.
Door de verbindingen tussen de onderdelen te maken, moeten de vrijheidsgraden verdwijnen op Catia, zo werkt het.
1 like
Ik bevestig. Augustin, je hebt gelijk op dit punt.
Overigens zijn er nog een paar details in de 3DExperience (nieuwe versie van CATIA in de module Mechanical System Design en de nieuwe Kinematics DMU). Het wordt gespecificeerd:
DOF zonder commando en DOF met command.
Zonder commando moet het mechanisme vrijheidsgraden behouden, dit is de mobiliteit van het mechanisme. Door de kinematische motoren (besturing) toe te voegen, wordt het mechanisme beperkt in een bepaalde configuratie.
Trouwens, ter informatie, in welke context heb je dit project gekregen? IUT, technische school?
Bedankt
2 likes
Goedendag@bendesart
Bedankt voor de uitleg over de DOF met en zonder motoren, het is heel duidelijk en heel logisch ;-) terwijl Solidworks vanuit dit oogpunt minder geavanceerd is.
Vriendelijke groeten
Hallo
het gaat ver terug en ik heb KIN niet meer.
Ik denk dat als je het portaal eerst handmatig opent voordat je de beweging start, het zou moeten werken.
Ik had een soortgelijk PR in verband met het feit dat de motor met de klok mee draait en omdat hij aan het einde van de race gooide, kon hij niet bewegen nadat hij hem aan het begin van de race had gezet, hij werd weer normaal
1 like