Om een chassis te maken, teken ik met een 3D-schets en vervolgens plaats ik de buizen met "mechanisch gelaste elementen" door op de schetslijnen te klikken en verschillende groepen te maken, het is de snelste die ik ken.
Mijn CAD-vraag is: hoe ga je te werk als er een kruising is van meerdere buizen? Zodat elke buis zijn buurman automatisch snijdt zonder dat er een "master" -buis is? om vervolgens het snijprofiel te herstellen. Moet het elke keer van geval tot geval worden gedaan? (vooral bij takken die niet per se op hetzelfde niveau liggen...)
Mijn mecha-vraag, als er kenners zijn: is het samenvoegen van meerdere buizen in dezelfde knoop een OK-oefening of moet worden vermeden omdat het kwetsbaar is?
Hier zijn (1) enkele video's die me tot nu toe veel hebben geholpen, (2) een video van een behoorlijk coole productielaser in het onderwerp, en (3) de screenshot van een 3D-schets om in tube te zetten als voorbeeld:
van mijn kant zou ik de 2 buizen maken waar je de annotatie in één stuk hebt met buigen of buigen en de andere 2 in V in snijden en lassen zoals je had gepland. Een knoop is niet praktisch om in elkaar te zetten en te lassen.
Vanuit het oogpunt van de fabricage is het maken van verbindingen op aangrenzende vlakken nooit erg praktisch, omdat de toegankelijkheid afneemt en lassen elkaar overlappen. Hierdoor is er meer voorbereiding van de onderdelen nodig.
Als we het hebben over stalen buizen, is het in wezen extra tijd. Als het op aluminium is, verzwakt elke verwarming het materiaal een beetje. Dus, de opeenvolgende bewerkingen van lassen, slijpen, lassen, ... Maak het geheel kwetsbaarder.
Ik heb een oplossing gevonden die in orde is, uw opmerkingen erover zouden me interesseren om te weten of het verdraaid is of niet; Hoe kan ik een video plaatsen?
Ik kom altijd op hetzelfde terug: maar ik vind het "schoner" om een nieuwe functie te creëren in plaats van een groep in het mechanisch gelaste. Gebruik dan de functie "aanpassen/uitbreiden".
Hiermee kunt u bepalen welke buis waar stopt en in relatie tot welk vlak/lichaam van de andere buizen. Normaal gesproken zou het voor uw knooppunt de bijgevoegde afbeelding geven
De oplossing van @OBI WAn met de verandering van de volgorde van de groepen op een versteksnijder , is denk ik de beste, vooral als je met ten minste SW 2015 bent, omdat het sinds deze versie sterk is verbeterd.