Hallo
Ik merk dat het meerdere keren is voorgekomen dat ik vraagstellers het beste antwoord aan zichzelf zie toeschrijven, terwijl forumbijdragers weliswaar niet altijd het beste antwoord vinden, maar de aanvrager hebben gezocht en ongetwijfeld hebben geholpen om vooruitgang te boeken in zijn praktijk en zo hun probleem op te lossen.
Het zou op zijn minst beleefd zijn, denk ik, om dankbaar te zijn voor de tijd die ze hebben besteed aan het zoeken naar of doorgeven van hun kennis, en dat het ook met plezier is dat ze je helpen door hen het beste antwoord toe te wijzen.
Het is altijd een plezier, niemand heeft er iets aan.
Hallo
Ik ben het helemaal met je eens!
Aan de andere kant is de moeilijkheid om te weten aan wie dit " beste antwoord " moet worden toegeschreven als de oplossing niet is gegeven door een bijdrager.
Probeer misschien samen een truc te vinden om dit " beste antwoord " toe te wijzen.
Fred
Hallo @Le_Bidule ,
Ik ben het helemaal met je eens.
Het is meerdere keren gebeurd dat ik mijn probleem zelf oploste dankzij het onderzoek en de suggesties van anderen.
In dit geval ga ik als volgt te werk:
- 1 - Ik bedank iedereen
- 2 - Ik noteer als het beste antwoord degene die me het meest in staat stelde om vooruit te komen (het is niet altijd duidelijk ...)
- 3 - Ik leg mijn oplossing uit voor het geval anderen hetzelfde probleem hebben.
Zo kan iedereen vooruit.
Hallo
Ik ben het niet helemaal met je eens:
Door een " beste antwoord " op te schrijven, kan het onder de vraag worden vastgezet en bespaart het zo tijd voor de volgende bij het oplossen van hun problemen.
Als gevolg hiervan is het vastzetten van een antwoord dat slechts een deel van de oplossing biedt wanneer je de volledige oplossing in een later bericht uitlegt, het ultieme antwoord op de achtergrond plaatsen.
Hoi allemaal
@coin37coin is niet verkeerd...
Kortom, voor het afsluiten van een onderwerp, zouden we de mogelijkheid moeten hebben om een of meer topbijdrager(s) aan de vraag te definiëren in plaats van een " Beste antwoord " (en dus het idee van " Beste gemengde collegiale antwoord" te hebben en de punten eerlijker te verdelen), en
om de oplossing van het probleem samen te vatten, zelfs als dat betekent dat er een link moet worden geplaatst naar de berichten die de antwoorden bevatten...
Te suggereren als een verbetering van het forum. @Coralie als je ons leest...
Likes worden gebruikt om te bedanken. Het beste antwoord moet degene zijn die het probleem heeft opgelost, zelfs als andere bijdragers hebben deelgenomen om het onderwerp op te lossen, we kunnen niet het juiste antwoord delen, dat is het principe van alle forums.
Dus ja, soms kunnen we het juiste antwoord aan onszelf toeschrijven, wat ons er niet van weerhoudt om de verschillende bijdragers in dit bericht te bedanken.
Is iedereen het ermee eens om het beste antwoord aan coin37coin toe te wijzen?
Dat wil zeggen, om zelf een beter antwoord te kunnen geven als de uiteindelijke oplossing wordt uitgelegd en als referentie kan worden gebruikt.
Let op: de stemming is open
Boem, ik ben op het punt dat ik al tevreden ben als de aanvragers de moeite nemen om de antwoorden van de gemeenschap te komen bekijken.
Dus degenen die denken aan het verklaren van een " Beste Antwoord ", zelfs als het soms zelffelicitatie is => Paf!! Feestartikelen, slingers en de tong van schoonmoeders.
Hoi allemaal
Inderdaad, deze vraag van het " beste antwoord " wordt besproken; Oorspronkelijk wordt dit beste antwoord gebruikt om de oplossing van een probleem sneller aan te geven, zodat iedereen het gemakkelijker kan vinden en zo het onderwerp kan sluiten.
Elk van de leden zal zijn hulp geven bij de vraag, en de auteur probeert zelf een oplossing te vinden dankzij de hulp van de anderen, en over het algemeen is het een gemeenschappelijke hulp die de auteur in staat stelt het antwoord te vinden. Zodat de auteur het " laatste " antwoord kan schrijven en er de eer voor kan opstrijken als het beste antwoord.
In dit geval ben ik het ermee eens @a_eriaud het een kwestie is van alle leden bedanken die aan het onderwerp hebben bijgedragen en een gedetailleerd antwoord geven om de gemeenschap te helpen.
De limiet is gewoon om geen misbruik te maken van dit idee van zelftoeschrijving (want zoals elk einde van het jaar hebben we het podium van topbijdragers en wordt er rekening gehouden met het idee van het beste antwoord). Het antwoord moet volledig en coherent zijn (het is geen kwestie van het toekennen van een van je eigen antwoorden)
Als het debat aanhoudt, kunnen we deze zelftoeschrijving heroverwegen;
Het is aan jou om te peilen en eerlijk te zijn
Coralie
Dat gezegd hebbende, lijkt het mij dat het mogelijk is om deze toeschrijving a posteriori te wijzigen... Ik weet het niet, alleen de " moderators / leden van de Lounge " hebben deze optie... (Het zou waarschijnlijk beter zijn als dat het geval was) maar ook hier is het mogelijk om terug te vallen op willekeurige " Fair Play "...
@Maclane ja, alleen de moderators of de persoon die de vraag heeft gepost, kunnen de toeschrijving later wijzigen.
Goedenavond
Of je nu gelijk hebt of niet, ik ben het eens met de visies van ieder van jullie.
Daarom kan de oplossing die elk van hen zal verzoenen alleen de toevoeging zijn van een " Bedankt ", of " Nuttig " of " Afspraak " pictogram, kortom, wat de naam ook is:
Scheid DE " Oplossing ", die de oplossing van het probleem synthetiseert of vaststelt,
" Waardering ", die een reactie op het bericht uitdrukt,
en, nieuw, de " Bijdrage ", die de relevantie van de respons in het afwikkelingsproces benadrukt. Je zou een ster kunnen gebruiken, omdat deze niet in Like-emotes staat.
Samenvattend is het noodzakelijk om:
- Hernoem " Beste antwoord " naar " Oplossing ".
- Voeg een pictogram toe voor het nut van het onderwerp, tussen Vind ik leuk en Beste antwoord, sorry, Oplossing,
- Voeg een uitvouwknop toe met het label " Bijdragen: " (of " Hielpen: ") boven de "Oplossing " die onder de oorspronkelijke vraag verschijnt. Het zou het mogelijk maken om alleen deze bijdragende berichten te groeperen en te visualiseren (voordat ze tot de oplossing komen).
Als bonus bijwerking maakt het het dus mogelijk om irrelevante of afleidende berichten te negeren. - Voeg deze Bedankt/Nuttig/Contributieteller toe aan het profiel,
- Beloon de meest relevante,
- Mezelf belonen voor het verbeteren van de wereld.
Vriendelijke groeten
(Edit: Ik heb net @Silver_Surfer gelezen en ik zie dat hij hetzelfde had ... Oké dan: " SilverSurfer en mij belonen voor het verbeteren van de wereld")
Hoi allemaal
Het idee van @Sylk lijkt goed te zijn!
Ik zou de toevoeging van een filter aan het gesprek toevoegen om alleen de berichten te zien met de vermelding nuttig.
Het zou je in staat stellen het gesprek opnieuw te lezen om iets meer context te krijgen dan alleen de oplossing, die soms een beetje geletterd kan zijn in uitleg, maar zonder het hele gesprek opnieuw te typen.
of, zoals momenteel in de mode is, misschien kan AI ons helpen door een samenvatting te geven.
Ja, dat is het doel van de
Maar inderdaad, in de vorm van een filter zou het perfect zijn.
Het is om gebruikers veel hoop te geven en hun verlangen om de antwoorden te sorteren. Allereerst is het hebben van een selectie van juiste antwoorden niet voor iedereen aangeboren...
Als ik echter aan dit alles terugdenk, vraag ik me af of de herinnering van Visiativ per e-mail aan het belang van het kiezen van het beste antwoord niet contraproductief is. Uit het geheugen komt het binnen 2 dagen na de publicatie van de vraag aan.
Alleen wordt deze niet altijd beantwoord/in behandeling. Dus ik vraag me af of ze geen " druk " uitoefent op een niet-reguliere die op het laatste bericht klikt zonder nog meer vragen te stellen.
Misschien is het relevanter om de gebruiker een herinnering te sturen na een tijd van inactiviteit over het onderwerp?
Hallo
Ik zal er ook aan toevoegen dat er een zekere latentie is om te bedanken of andere antwoorden van de aanvrager, het is gewoon beleefdheid...
@+.
AR.
Nog een gedachte:
In het geval dat er geen oplossing is ==> kan de betreffende software niet voldoen aan de wens van de aanvrager, maar verwijst naar een andere app ==> BESTE ANTWOORD of OPLOSSING + dank aan degenen die hun neuronen hebben gebroken
Overige verduidelijking:
In het geval dat niemand in de gemeenschap het antwoord heeft. De aanvrager maakt een ticket naar VISIATIV en transcribeert het antwoord op het forum, zodat hij de beste OPLOSSING kan toeschrijven + bedankt com + VISIATIV
Helaas @Le_Bidule , lijkt het mij dat dit oplossingen zijn die compatibel zijn met mensen die regelmatig komen en die gehecht zijn aan het forum
Voor de anderen, die één keer per jaar (en opnieuw) komen, denken ze misschien al dat ze hier een kaartje openen
Inderdaad, idealiter zou het geweldig zijn dat iedereen eraan denkt om iedereen te bedanken en betere antwoorden toe te wijzen. (Ook al is het naar mijn smaak, het kan snel veranderen in een school van fans ) Maar in werkelijkheid ben ik tevreden met een " meer follow-up = de antwoorden hebben via weg tot een oplossing geleid"