Ontbrekende functies Contextmenu

Hallo

Ik heb functies die uit het contextmenu van mijn assembly zijn verdwenen.

Normaal gesproken selecteer ik voor het maken van een submerk meerdere onderdelen, ik klik met de rechtermuisknop op een van de geselecteerde onderdelen en in het contextmenu selecteer ik hier een nieuw submerk vormen.

Helaas, ik heb dit:

Hoe kan ik alle ontbrekende functies herstellen (ik ben op SW2011)?

Vriendelijke groeten

PS: Ik weet het, ik gebruik een oude versie

Hallo

Aanvinken om te doen: klik op de knop "menu aanpassen" onderaan het contextmenu en controleer of er niets is uitgeschakeld.

Vriendelijke groeten

Hallo

Als ik me niet vergis; Nadat we ze in de ASM hebben geselecteerd, worden ze ook gemarkeerd in de boom en van daaruit klikken we met de rechtermuisknop in de boom en maken we vervolgens een subassemblage.

Hallo

Dank u voor uw antwoorden

ac cobra 427: Mijn selectieprocedure is correct, ik selecteer de componenten direct in de boom voordat ik met de rechtermuisknop klik

D.Roger: Hier is het menu van "Pas het menu aan"

Het lijkt mij dat er in dit menu enkele functies ontbreken.

Hoe kan ik ze terugkrijgen?

Vriendelijke groeten

Hallo

U kunt het proberen door naar "Extra / Aanpassen" te gaan en het laatste tabblad "aanpassing" en vervolgens naar "Standaardinstellingen herstellen". Als dit niet genoeg is en als je een back-up van je instellingen hebt, kun je proberen ze te herstellen, anders ruikt het naar SW-reparatie.

Vriendelijke groeten

Om toegang te krijgen tot deze functie, moet u ofwel een enkel element selecteren of de elementen moeten direct opeenvolgend zijn in de boomstructuur. Anders verschijnt de functie niet.

Welnu, op de bijgevoegde afbeelding heb ik 2 afzonderlijke niet-opeenvolgende stukken in de boom en heb ik de functie die in het contextmenu verschijnt ... Aan de andere kant moeten ze allemaal op hetzelfde niveau zijn...

Vriendelijke groeten

1 like