Hallo, als ik een schets maak in SW 21-22, word ik constant gedwongen om op "schets" te klikken, dan bijvoorbeeld lijn, dan "schets" maatvoering, c dan "schets" cirkel, enz
Ik wil, net als in eerdere versies, zo lang als nodig in het schets-submenu blijven. Heb ik een verkeerde zet gedaan waardoor de menustructuur is veranderd? Is dit een "normale" werking van deze versie?
Bij voorbaat dank als u mij op dit punt kunt inlichten.
Hallo
Ik heb geen SW21+, maar als je schetstabblad verandert, moet je uiteindelijk een schetstaakbalk toevoegen, of de zwevende balk gebruiken die ik persoonlijk via de S-toets laat verschijnen met wat ik het meest gebruik. (wat onnodig reizen voorkomt, vooral op het grote scherm) anders is er het radiale menu.
Vriendelijke groeten
Dank u voor uw twee oplossingen. Ik heb de schetstaakbalk toegevoegd.
Zoveel evoluties sinds ik SW begon te gebruiken in 1998!
Geen dank.
Dat belet je niet om een probleem te hebben volgens je woorden. Degenen die in 2021 of meer zijn, kunnen dit bevestigen of niet.
Hallo
Ik zit op SW 21 en ik heb dit probleem niet.
Als ik een schets maak en ik ga naar het schetsmenu, wat ik ook doe, cirkel, maatvoering, lijn enz. Het blijft in de schets van het submenu.
Ik heb in mijn opties gezocht of ik bepaalde items had aangevinkt of niet om te proberen uw probleem te reproduceren en ik heb niets gevonden (ik kan uw probleem niet reproduceren).
Vriendelijke groeten
Dank u voor uw bericht. Vorig jaar was ik onder de versie 2020-2021 en had ik dit probleem niet. Maar ik was in staat om een truc te doen die me ontging... Ik weet niet meer hoe de software zich gedraagt direct nadat deze is geïnstalleerd.
In Solidworks RX kunt u een reboot uitvoeren met de herstelinstellingen zoals na een installatie. Bij de volgende herstart van SW worden uw instellingen hersteld.
Hiermee kunt u zien of het afkomstig is van uw instellingen of niet:
Anders om het op de oude manier te doen:
Hartelijk dank voor deze oplossing die perfect werkt (in SW RX).
Het bewijs dat ik op een gegeven moment iets heb gedaan wat niet had mogen gebeuren!
Of een bug met de vorige installatie... Solidworks heeft ons niet nodig om te buggen
Ps: vergeet niet om de oplossing te valideren. Bedankt.
Klik met de rechtermuisknop - recente bestelling - ook, handig zo groot scherm, maar er moet betere...