Europarlementariër heeft hulp nodig

Hallo @ All en @ All

In de bijgevoegde afbeelding heb ik twee kleine problemen

1°) Ik heb lijnen of zijkanten die in lichtgrijs zijn en andere in zwart. Ik zou graag willen voor de afmetingen die ik toevoeg, de aslijnen, enz... Laat ze ook in het zwart zijn.

Vraag: Hoe doe je dat?

2°) denkend om mijn leven gemakkelijker te maken voor de latere creatie van een documentatie voor het grote publiek, heb ik 3D-threads gemaakt, maar het is onmogelijk om ze anders te beoordelen dan met een notitie.
Vraag: Is het mogelijk om een automatische afmeting te hebben voor de getapte gaten die met de boorwizard zijn gemaakt?

Vriendelijke groeten

cotation_et_filetage.jpg
1 like

Hallo zozo

Voor het eerste punt is het mogelijk met lagen, (rechtsklik in de menubalk > laag controleren) is het mogelijk om de kleur, dikte, stijl en zichtbaarheid van lijnen, afmeting, annotatie, weergave te wijzigen....

Voor de dimensies is het het beste om de documenteigenschappen te bewerken > dimensies uit te breiden >laagselectie,

Voor de annotatie van 3D-threads denk ik niet dat len de aanduiding kan importeren, persoonlijk heb ik altijd de kant van de diameter is de niet plus het metrische symbool, 

Zeg zozo, de vervelende tikken door doordringende hulp, het zijn schematische voorstellingen, nietwaar? 

Hallo @Lynk 

Ten slotte, omdat het onderdeel in traditioneel draaien zal worden gemaakt, heb ik de 3D-draadweergave verlaten en heb ik een notitie geplaatst die aangeeft welke draad moet worden gemaakt.

Voor de kleurverschillen (zwart of grijs) selecteer ik alle afmetingen in grijs en met de 2 icoontjes "lijnkleur" en "lijndikte".

Ik heb geen laag meer gebruikt sinds de tekentafel en aangezien ik niet door autocad ben gegaan, gebruik ik geen laag in SW.
Ik zie het nut niet in van een 3D CAD zoals SW, maar ik weet niet wat lagen voor mij zouden kunnen doen om eerlijk te zijn. Ik zie in de berichten dat deze lagen worden genoemd.

Vriendelijke groeten