Mijn stukken drongen door

Hallo allemaal

Ik voer momenteel een frequentieanalyse uit op Solidworks Simulation op een systeem van verschillende elementen om mijn resonantiefrequenties te vinden.

Pas als mijn resultaten worden weergegeven, dringen de delen bij de resonantie door elkaar waardoor de waarden van natuurlijke frequenties niet kloppen ten opzichte van de werkelijkheid.

Weet iemand of er ergens in Solidworks een optie is zodat wanneer mijn onderdelen vervormen, ze niet doordringen?

Fijne dag

Het lijkt mij dat er een optie is om botsingen te detecteren, maar omdat ik geen Solidworks-gebruiker meer ben, laat ik mijn collega's nauwkeuriger antwoorden

3 likes

Hoi @ Piat

zoals @ Tomalam zegt is er de botsingsdetector, maar deze wordt alleen gebruikt voor contactinformatie

Dus als u meerdere delen collinear constraint

als u vervormingen heeft op een volgens uw beperkingen

Deze vervorming wordt geabsorbeerd via de andere delen die zo vals zijn

Als je niet wilt dat ze met elkaar resoneren, moet je ze scheiden, geen andere keuze

@+

3 likes

Hoe bedoel je dat we ze moeten scheiden?

Mijn onderdelen zijn met elkaar ingebed, ik heb een vast contact op mijn hele assemblage, maar aangezien ik verschillende materialen heb, hebben sommige platen waaruit mijn modellering bestaat verschillende resonantiefrequenties en ontmoeten ze elkaar, maar solidworks doet alsof er geen contact was en laat ze door elkaar heen gaan.

Screenshots plaatsen Een foto zegt meer dan duizend woorden

@+..............

2 likes

Dit is hoe mijn probleem eruit ziet

sans_titre.png

Hallo

Wat is de schaal die wordt gebruikt om de resultaten weer te geven? Als de schaal overdreven is (x1000) heb je de indruk dat de stukjes erin passen, met de weergave op echte schaal gaat alles weer normaal.

Anders is het mogelijk om contacten tussen assemblages of componenten te specificeren met de optie "geen penetratie".

deformationx30.jpg
2 likes

Ja, in werkelijkheid geeft het scherm me de indruk dat mijn onderdelen erin passen, maar het is slechts een illusie... Het is een domme fout van mijn kant, net zo goed voor mij.

In ieder geval bedankt dat je me hebt geholpen

2 likes

Misschien is het gewoon de resolutie van het scherm, als solidworks je niets vertelt, komt dat omdat je zoom belangrijk is en de weergave vrij klein kan zijn. Lachen

1 like