Foutmelding telkens wanneer SW wordt gesloten (momenteel is het besturingssysteem niet geconfigureerd om deze applicatie uit te voeren)

Hallo

na een WINDOWS-update krijg ik elke keer een foutmelding als ik Solidworks sluit, en het begint vervelend te worden:

Ik ben genoodzaakt om af te sluiten via de taakbeheerder.

Heb je dit probleem ooit gehad?

Hallo

Er zou wat aanvullende informatie nodig zijn.

Wat is jouw versie van Solidworks?

Jouw versie van Windows?

Uw foutmelding wordt niet weergegeven in de hoofdtekst van uw bericht

Cdlt

Ok geen zorgen.

SW 2020 SP4.0 (update op hetzelfde tijdstip een paar dagen geleden)

Windows 10 Pro (versie 19041.508)

De foutmelding verschijnt wanneer ik SW sluit. Een ander venster wordt geopend en geeft dit bericht weer (klein venstervenster denk ik)

Hallo

We zien de afbeelding van je bericht niet. Wat staat er in dit bericht?

Vriendelijke groeten

1 like

Momenteel is het besturingssysteem niet geconfigureerd om deze toepassing uit te voeren

Ik zie de afbeelding bijgevoegd als een bijlage.

erreur.jpg

Onder welke omstandigheden doet dit probleem zich voor?

Altijd?

Deze foutmelding kan te maken hebben met de kantoorsuite.

Ja, de hele tijd.

En het is onmogelijk om dit venster te sluiten. Het moet het sluiten via de taakbeheerder (klik met de rechtermuisknop - einde van de taken)

Heb je geprobeerd solidworks opnieuw te installeren?

Ik heb de update van 2019 naar 2020 pas vorige week gedaan, maar daarvoor had ik deze foutmelding.

Heel raar, want dit probleem heb ik de afgelopen maanden nooit gehad...

De enige ingrepen op mijn PC waren de verandering van internetnetwerk (overstap naar glasvezel) en enkele updates van het bijgevoegde kopieerapparaat

Ik heb hetzelfde probleem en ik heb het probleem geïdentificeerd . Het komt door de nieuwste Microsoft 365-update (versie 2008), inderdaad een machine waar de Microsoft 365-update nog niet automatisch was uitgevoerd, had de fout niet,  en na geforceerde updates naar de "2008" -versie, verscheen de fout bij het sluiten van solidworks (2020-versie SP02 en SP04 dezelfde problemen) aan de andere kant heb ik geen idee hoe ik het probleem voorlopig kan oplossen .

Edit:  Oplossing gevonden. We moeten terug naar de juli-versie van Office (Microsoft 365).

Stap 1: Open een opdrachtprompt (deze hoeft niet in de beheerdersmodus te staan)

Stap 2: Typ de opdrachten:

C:
cd C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\ClickToRun
officec2rclient.exe /update user updatetoversion=16.0.13029.20460

Stap 3: Het Microsoft 365-installatieprogramma moet een paar minuten worden gestart en uitgevoerd (afhankelijk van de snelheid van uw verbinding) 

Stap 4: Zodra u klaar bent met installeren, start u een kantoorproduct (Word, Excel ....) en controleert u of de "2007" -versie opnieuw is geïnstalleerd en schakelt u vervolgens de automatische updates uit om te voorkomen dat de "2008" -update zichzelf opnieuw installeert.

Stap 5: Controleer en wacht verstandig op een oplossing van Microsoft of Solidworks om het probleem op te lossen en schakel vervolgens automatische updates van Microsoft 365 opnieuw in

Ik hoop dat dit helpt. Voor mij werkte het.
Succes:)

2 likes

Bedankt voor je feedback rclavaud, maar het lijkt me een beetje "in elkaar geflanst" als een methode....

Dit moet opgelost kunnen worden??

Hallo

Kijk naar je framework-versie, 4.7 heeft compatibiliteitsproblemen met solidworks.

kan uw probleem zijn

Bijgevoegd is een link die verschillende manieren beschrijft om uw geïnstalleerde framework te achterhalen

https://docs.microsoft.com/en-us/dotnet/framework/migration-guide/how-to-determine-which-versions-are-installed

CDLT

Probleem opgelost na deelname aan SOLIDWORKS.

Dit is een Microsoft Pack Office-probleem, gerelateerd aan de laatste update.

Mijn oplossing is op geen enkele manier doe-het-zelf, het zijn officiële manipulaties die ik op de Microsoft-site heb gevonden, en het blijft mijn basistaak ^^... En inderdaad, als het opnieuw installeren van de juli-versie van het Office-pakket het probleem oplost, is het duidelijk dat het probleem wordt veroorzaakt door de laatste Office-update. En wanneer een update een probleem veroorzaakt, gaan we terug naar de vorige versie en blokkeren we de automatische update in afwachting van het oplossen van het probleem. Het is nogal een standaardprocedure, ik zie niet in hoe het doe-het-zelf is ^^

Aan de andere kant zeg je dat het probleem is opgelost, als je een andere manier hebt om het probleem op te lossen zou het goed zijn om het als ^^ te delen.