Hallo
Als ik Solidworks open krijg ik de volgende foutmelding: "De Solidworks database ontbreekt. Niet alle functies zullen beschikbaar zijn."
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit bericht is?
Bij voorbaat dank
Hallo
Als ik Solidworks open krijg ik de volgende foutmelding: "De Solidworks database ontbreekt. Niet alle functies zullen beschikbaar zijn."
Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit bericht is?
Bij voorbaat dank
Hallo
Heb je geprobeerd om naar "algemene optie" te gaan en op herstellen te klikken? Mogelijk is hij zijn banden kwijtgeraakt.
Hallo
Andere + radicale methode:
- Voer REGEDIT uit op Windows
- Verwijder de tak uit het register: HKEY_CURRENT_USER\Software\Solidworks
Start SW vervolgens opnieuw op. Wees voorzichtig, SW wordt gereset en je verliest al je persoonlijke instellingen, maar het herwint in principe al zijn paden...
Hallo
Dit gebeurt wanneer bestanden met solidworks-instellingen niet toegankelijk zijn.
Waarschijnlijk hebt u bestanden op een netwerk of op een schijf die niet toegankelijk is.
U moet in uw opties kijken en de ontbrekende bestanden identificeren
@+
Vanuit SolidWorks en in Tools / Add-ins zou je moeten controleren:
"SolidWorks Werkgroep PDM 2012".
Ik heb geprobeerd de links te herstellen, maar ik krijg nog steeds de foutmelding.
Ik geloof eigenlijk dat dit komt door het feit dat ik EPDM gebruik en dat op dit werkstation de rechten vrij beperkt zijn, dus de database moet onvolledig zijn en Solid Works informeert mij hierover.
Bedankt en een fijne dag verder
Deze foutmelding heeft niets te maken met EPDM, maar eerder met het feit dat je hebt ingecheckt in de SolidWorks PDM Workgroup add-in en niet in EPDM.
Elke keer als ik dit bericht krijg, is dat omdat een van de netwerkschijven niet was aangesloten.
Er wordt bijvoorbeeld een back-up gemaakt van het netwerk of de boortafel...
Op de titelbalk van dit bericht staat de naam van de betreffende invoegtoepassing (bijv. FeatureWorks).
Je activeert het in SW, je sluit SW.
U opent het opnieuw en schakelt het uit en verlaat SW weer.
En dan is het OK.
Cdt
Hallo
Ik had gewoon het probleem.
In feite had ik het bestand per ongeluk verwijderd
\lang\engels\SWBrowser.mdb
Ik heb het gerestaureerd en het werkt
A+
Hallo
Ik had hetzelfde probleem, het kwam voort uit het feit dat de basis zich op een netwerkschijf bevond waarvan de letter was veranderd.
Na het terugplaatsen van de originele brief en het opschonen van het register volgens de bovenstaande instructies, werkte het.
Aan de andere kant kan ik de PDM-invoegtoepassing niet activeren omdat deze niet in de lijst met invoegtoepassingen staat.
Ik heb een premium versie 2012 SP1