Goedenavond allemaal
Nieuw in Catia. Ik heb er moeite mee om te gaan. In de schets van Catia selecteer ik de gesloten omtrek en projecteer ik de 3D-elementen. Als ik uit de schets wil komen, krijg ik de foutmelding "het onderdeel is de eerste vaste stof van het lichaam, de schets staat open, de dikke optie moet worden gebruikt... " (zie bijlage) waardoor ik dan problemen krijg met mijn extrusie. Wat moet ik doen?
erreur3d.png
Hallo
Begin met het gebruik van schetsanalyse.
U kunt de automatische reparatie proberen, maar ik raad u toch aan voordat u de niet-aangesloten link(s) controleert en controleert of CATIA de gaten of gaten correct sluit.

Volgens je grafiek zie ik dat je tijdens je training in hybride modus werkt, is deze modus aan je uitgelegd?
1 like
Dit is de eerste keer dat ik van de hybride modus hoor.
Hallo
De hybride modus verscheen voor het eerst met CATIA R14 en is sindsdien standaard actief wanneer de software is geïnstalleerd.
Normale modus (voor ons die begonnen zijn met CATIA R8).
Elementen zoals punten, vlakken, lijnen, oppervlak zijn gerangschikt in geometrische sets.
De "vaste" functies bevinden zich onder een lichaam van onderdelen.
Hybride modus.
Alle elementen zijn chronologisch gerangschikt in het geheel van onderdelen.
U kunt handmatig organiseren zolang u de bovenliggende en onderliggende hiërarchie in geordende geometrische sets respecteert.
Naar mijn mening is de eerste flexibeler in de organisatie van de grafiek.
De tweede is strenger voor de volgorde waarin de elementen worden gemaakt.
Als u Hybrid typt in de lynkoa-zoekopdracht, vindt u wat informatie
Ook op deze site.
https://catiatutor.com/listing/conversion-of-hybrid-to-non-hybrid-environment/