Hallo
Bij het uitpakken van een bovenliggend bestand krijg ik deze melding
Het bestand in kwestie is een onderliggend bestand van het bestand dat ik probeer uit te pakken en is gevalideerd (dus ik heb niet het recht om het te wijzigen of uit te pakken)
Heeft iemand enig idee wat dit bericht betekent?
Hallo
Heb je dit soort berichten al gehad, je hoeft alleen maar te controleren of het gearchiveerde bestand alleen-lezen is. Af en toe springt het attribuut eruit zonder uitleg.
Anders kan het zomaar betekenen dat er een lokaal bestand rondslingert en dat is beschrijfbaar.
1 like
Laat... Het bestand was inderdaad alleen-lezen.
Na analyse is dit wat er werd gevonden:
Oplossing-ID S-048904
Vraag
Waarnaar verwijst het bericht "Het bestand (padnaam) is beschrijfbaar, wilt u het vervangen?" bij het uitchecken of ophalen van bestanden in Enterprise PDM?
Antwoorden
De waarschuwing betekent dat Enterprise detecteert dat de lokaal gecachete kopie van het ingecheckte bestand (dat verondersteld wordt alleen-lezen te zijn) beschrijfbaar is (d.w.z. niet alleen-lezen). Met de waarschuwing kan een gebruiker de ophaal- of uitcheckbewerking annuleren en onderzoeken waarom dit het geval is. Als de bestanden inderdaad niet lokaal zijn uitgecheckt, selecteer dan ja om de lokale kopie te overschrijven met een alleen-lezen versie.
Het kan zijn dat de gebruiker de alleen-lezen vlag (attribuut) handmatig heeft gewijzigd op het bestand dat zich in de lokale cache bevindt. Op die manier wordt het bestand gemarkeerd als "ingecheckt" in de kluisdatabase, maar blijft het lokaal beschrijfbaar. Bijvoorbeeld als de gebruiker offline heeft gewerkt en het kenmerk heeft gewijzigd om wijzigingen aan te brengen in het lokale bestand. Het kan zijn dat het bestand is uitgecheckt in de Verkenner of zoekinterface NADAT het bestand al als alleen-lezen in SolidWorks was geladen. Als u een bestand daarna uitcheckt, wordt het NIET opnieuw geladen in SolidWorks. Het wordt aanbevolen om de Enterprise-invoegtoepassing te gebruiken om het uitchecken uit te voeren van bestanden die al in SolidWorks zijn geladen. Als de waarschuwing in dit geval wordt gezien, sluit u het bestand en opent u het opnieuw in SolidWorks om het correct opnieuw te laden. Het kan zijn dat de Windows-toegangsmachtiging voor het ingelogde Windows-profiel geen volledige toegang krijgt tot de bestanden in de cache, zodat wanneer de Enterprise check-in of get-opdracht probeert de alleen-lezen vlag in te stellen, deze mislukt. Zorg ervoor dat het ingelogde Windows-profiel volledige toegang heeft tot bestanden en mappen in de cache van de kluisweergave. Zie de installatiehandleiding, hoofdstuk 4 "Een gedeelde bestandskluisweergave gebruiken met meerdere gebruikersprofielen".
Dus ik accepteerde het bestand en alles werd weer normaal.
Dank u voor uw hulp.