Methode voor het maken van onderdelen

Hallo

Ik kom naar je toe met een nieuwe vraag. Ik heb een geïmporteerd onderdeel dat ik opnieuw moet doen om het later te wijzigen. Ik heb de functieherkenning geprobeerd, maar het werkt niet, ik zou graag uw mening willen hebben over het ontwerp van dit onderdeel, want op dit moment zit ik in een totale impasse.

Ik voeg het document toe in Step- en Solidworks-formaat.

oor. STAP

Alvast bedankt voor de hulp die je me kunt geven

oor.sldprt

Waar moet dit stuk van gemaakt zijn?

In plaatwerk? Of gewoon in volume?

Ik heb de indruk dat het plastic injectie is

1 like

Ik kan uw bestand, gemaakt in solidworks 2015, niet openen?

1 like

Inderdaad, het is gemaakt van plastic, blijkbaar gezien de bevestigingsbeugels

2 likes

In plaats van de moeite te nemen om een toneelstuk opnieuw te doen, met noodzakelijkerwijs verlies van informatie in de transcriptie. Waarom begin je niet vanuit je RWZI om eraan te werken?

De RWZI dient als referentiebasis en u voegt het materiaal toe of verwijdert het materiaal dat bij u past. Je kunt zelfs (een beetje) oppervlak doen om met de diktes te spelen.

Ik denk dat je er veel minder last van zou hebben

4 likes

Het is inderdaad plastic injectie

Ik wil graag een schone kamer hebben en al mijn functies kunnen bedienen. Als ik uitga van het STEP-bestand, zal er iets niet schoon zijn en kan ik ook veel tijd verliezen als ik een grote wijziging wil aanbrengen (vergroting van mijn rondingen

Ik ben op Solidworks 2015

1 like

Oh ja, heet. Het is nooit prettig om aan een onderdeel te werken waar je de ontwerpboom niet voor hebt.

Is het niet mogelijk om de klant om een beoordeeld abonnement te vragen? 

2 likes

Nee, dat willen ze niet :( Ik moet het hele ontwerp van het project opnieuw doen en dat is het enige deel dat ik niet kan doen. Ik weet niet eens waar ik moet beginnen om het te maken. Ik heb verschillende oplossingen getest, maar zonder succes

Door door IGE's te gaan, zal Sw de functies niet beter herkennen?

Anders imrpimer naar schaal 1 en neem de ribben opnieuw met plankenkoorts om daarna opnieuw te tekenen.

2 likes

Dan kun je een oppervlakte-envelop van je kamer maken en deze vervolgens vullen.

Om de envelop te maken, kunt u "Invoegen" -> "Oppervlak" en "Genaid" gebruiken. Dit zal je lichaamsoppervlakken omzetten in oppervlakte-elementen

3 likes

Ik heb de IGES getest, maar geen verbetering op functieherkenning

@Aurelien kon ik met uw methode de curven niet wijzigen?

Als je het hebt over het aanpassen van de curve, wil je er dan een compleet herontwerp van maken? Of het is dat je dezelfde vorm moet behouden, maar "groter".

Want in dit geval kan een oppervlakteverschuiving misschien uw werk doen

1 like

Ik zou graag een compleet herontwerp willen doen om bijvoorbeeld alleen het onderdeel te verlengen, de rondingen van het front aan te passen om ze ronder te maken, maar zonder de lengte en breedte van het onderdeel aan te passen...

Maar... maar... Maar dan kan het je niet schelen of je hun spel opnieuw doet! Persoonlijk zou ik daar mijn tijd niet mee verspillen. Het zal vreselijk frustrerend zijn en nooit accuraat

Je hebt je afmetingen van grootte (maximale lengte en breedte). Het enige wat je hoeft te doen is jezelf te verwennen en het stuk te maken dat je leuk vindt door hier en daar de afmetingen te nemen die je interesseren

1 like

Ja, het kan me niet schelen, ik ben van plan om het vanaf 0 opnieuw te doen, maar het moet min of meer hetzelfde deel zijn, op een paar details na.

Ik weet echter helemaal niet hoe ik dit soort stukken moet maken, ik weet niet waar ik moet beginnen...

Hallo

Is het echt het begin dat je blokkeert? De "esthetische" vorm?

Als dat het geval is, doe ik een extrusie door omwenteling en vervolgens een verwijdering van materiaal door omwenteling buiten de as.

Zie bijgevoegd bestand

Deel 5.SLDPRT
2 likes

Extraheer enkele basiscurven

Hoofdtekst verwijderen

en het opnieuw opbouwen van het oppervlak

4 likes

En om het plaatje compleet te maken, kunt u ook uw montagebeugels als referentie nemen als deze belangrijk zijn in vergelijking met de rest van uw assemblage

Als u al uw oppervlakken met 1/1000 naar buiten verschuift

Je eindigt met een hol stuk oppervlak

Hierdoor kunt u zien dat uw curven  in het tabblad Evalueren

via het gereedschap Zebra's en bochten zijn zo slecht nog niet

waarmee het bovendien mogelijk is om x snijvlak te extraheren

Om de schetsen te krijgen, moet u uw wijzigingen aanbrengen

met refs X Y Z

De keuze is aan jou

@+