Volledige productiebeheermethode via solidworks

Ik werk nu 6 maanden in een heel klein bedrijf waar we gewoon een premium solidworks hebben.
Ik ben bezig met het modelleren van de meest voorkomende fabricages tot op de laatste schroef, in de hoop "gemakkelijk" 3 soorten stuklijsten te verkrijgen

1/ De verzendlijst van materialen
2/ De fabricagestuklijst
3/ de nomenclatuur van het aanbod om de vorige mogelijk te maken (idealiter om mij ook de hoeveelheden ruwe olie te kunnen geven)

Ik begin helemaal opnieuw, er zijn geen codificaties, geen gerefereerde plannen, alleen schetsen van assemblages.
Het supportcontract heeft veel moeite om mij te adviseren over werkwijzen voor dit doel
Wij zijn een laswerkplaats, waar vaak gebruik wordt gemaakt van lasersnijden en gewalst staal

Ik duik in de aangepaste eigenschappen om een artikelcode toe te voegen / voor eenvoudigere tracking, vooral omdat onze fabrikanten modulair zijn (en daarom kunnen sommige onderdelen worden vermenigvuldigd volgens de wensen van de klanten

Kort... Ik ben op zoek om erachter te komen hoe anderen het doen, om te proberen de productie te optimaliseren en te vereenvoudigen :)

Als je advies hebt, zou dat geweldig zijn, heel erg bedankt

Bij ons hebben we gepersonaliseerde eigenschappen gecreëerd met ketelmakerij, snijden, mechanica of isolerende benodigdheden.

Vervolgens kunt u dankzij smartbom (Visiatv-software) een stuklijst exporteren in een vooraf gedefinieerd Excel-bestand met een paar macro's.

Uit dit bestand verkrijgen we een volledige nomenclatuur met alle gewenste reinheid volgens de categorie en de totale en subassemblagehoeveelheden.

Dankzij de macro krijgen we een lijst van onderdelen die moeten worden vervaardigd met de 1e productiemethode (snijden, mech...), we krijgen ook een plaat met de industriële levering en een lijst met lasersnijonderdelen.

De lijst met laseronderdelen wordt gebruikt om Integration te starten om de dxf van elk snijvlak te maken.

Nog steeds met integratie en de lijst van productieonderdelen, exporteren we in pdf de plannen met de hoeveelheden, de hoeveelheden per subassemblage, de naam van de klant van het bedrijf die automatisch wordt ingevuld vanuit de Excel-nomenclatuur.

Vervolgens importeren we het Excel-bestand in ons CAPM om de industriële leveringslijst met de hoeveelheden en de lijst met te vervaardigen onderdelen op te halen.

Dat is het voor de uitleg in versnelde modus.

6 likes

Ik zal niet veel toevoegen aan de uitstekende methode van @Sbadenis (die ik toejuich), alleen een suggestie als je meerdere posities hebt gebruik PDM die andere mogelijkheden biedt, vooral voor consultaties en de verspreiding van informatie 

4 likes

We hebben maar één bericht, en visiativ is hier onbekend...  

Het is dus solidworks premium en excel als een tool die tot uw beschikking staat...  

Visiativ is een distributeur van Solidworks. Zij zijn degenen die dit forum hebben gelanceerd en beheren.
Misschien kunt u dichter bij uw leverancier komen of deze wijzigen...

2 likes

Vraag hen naar de kosten van Mycad-tools en kijk vervolgens wat het u in tijd zou besparen en het is aan u om te zien of het winstgevend is.

Zo ja, dan heeft u alle argumenten in handen om uw management te overtuigen!