Gewoon uit nieuwsgierigheid, zou ik graag de verschillende methoden van elk willen weten om een schets en vervolgens een deel (tekening) te dimensioneren. Dimensionering van de schets ten opzichte van een vast punt? Bepaling van functionele afmetingen? Locatie van de oorsprong?, .....
Hoe gaat het in uw bedrijf qua offerte? Hoe word je beoordeeld op je offertes?
Bedankt allemaal voor het brengen van jullie ervaringen. Fijne dag verder ;-)
Het is niet erg ingewikkeld, in mijn huidige bedrijf zetten we alleen de afmetingen en al het andere gaat via dxf (ja, we hebben een hypergeëvolueerde offerte!)
Aan de andere kant, toen ik de machinespecificatie deed, was het een ander verhaal. Alles begon vanuit een steunvlak, dat een vast punt geeft met de vervoeging van de 3 vlakken, maar niet altijd. Het kan inderdaad gebeuren dat een gezicht ernaast interessanter was dan het gezicht dat werd opgewekt, (in principe zijn ze niet noodzakelijkerwijs gelijktijdig)
Dus, voor het punt van oorsprong ... ba die de leverancier beheert. We wilden gewoon dat het stuk goed zou zijn met onze ribben ^^
En je werd uiteindelijk beoordeeld of het goed was of niet
Ik dimensioneer alles in functionele dimensionering, ze komen uit mijn maatketens. Veel gemakkelijker aan te passen als er montageproblemen of andere zijn.