bug = verborgen gebrek ... Overdrijf ook niet!
bug = verborgen gebrek ... Overdrijf ook niet!
Thom@s : we zijn niet ver verwijderd van het verborgen defect met de bugs die al jaren aanhouden zonder te worden gerepareerd. Wanneer bijna alle gebruikers adviseren om op zijn minst op SP3 te wachten voordat ze de software installeren, is dat omdat er een groot probleem is, toch?
SW is meer gericht op het toevoegen van nieuwe functies dan op het oplossen van bugs.
Ze zouden beter af zijn met het uitbrengen van een versie om de 2 jaar, maar beter afgewerkt.
Hallo
Ik zeg dat wanneer een autofabrikant een defect aan zijn voertuigen opmerkt, ze ze terugbellen en ze gratis repareren, zonder dat er een onderhoudscontract nodig is.
Moge de kracht met je zijn
Hallo
@OBI WAN, ja ok maar als je na 2 maanden en 10.000 km de versnellingsbak kapot maakt omdat je op de snelweg met 130 km/u van de 6e versnelling naar achteruit ging, repareert de autofabrikant je dan gratis?
Ja, er zijn bugs die systematisch terugkeren, op elk werkstation met elke gebruiker en daar kunnen we het een "verborgen defect" noemen omdat de uitgever het had moeten zien, maar ik garandeer je dat 75% van de bugs te wijten is aan de manier waarop SOLIDWORKS wordt gebruikt en de IT-infrastructuur die wordt gebruikt (netwerk, server en werkstation) en daar is het voor de uitgever onmogelijk om alle scenario's te voorspellen.
@+
Coyote zegt : "maar ik garandeer je dat 75% van de bugs te wijten is aan de manier waarop SOLIDWORKS wordt gebruikt en de IT-infrastructuur die wordt gebruikt (netwerk, server en werkstation) en daar is het onmogelijk voor de uitgever om alle scenario's te voorspellen"
Ik wil je op je woord geloven, maar kun je me dit uitleggen:
In mijn bedrijf werken we op identieke stations die zijn gekloond voor de installatie (de ene is geïnstalleerd en gedupliceerd op de andere).
De stations worden in batches tegelijk ingekocht, waardoor zelfs de serienummers van de grafische kaarten elkaar soms weten op te volgen.
Het is ons overkomen dat op het ene station sommige functies crashten terwijl ze op het andere passeerden, en de volgende dag het tegenovergestelde...
Ik wil erop wijzen dat de gebruikersprofielen identiek zijn (replicatie van het ene werkstation naar het andere)
Waar ligt de verantwoordelijkheid voor de infrastructuur?
Het voorbeeld dat mij het meest opviel: het openen van een bestand, het maken van een schets en een materiaalverwijdering => "Solidworks werkt niet meer"
Het is hier ver verwijderd van de overgang van de 6e naar de achteruitversnelling!
Hallo allemaal, geweldig debat! Bedankt!
Ik antwoord.
Ja, voor mij zijn het verborgen gebreken. Omdat dit gebreken zijn, die niet zichtbaar zijn, noch worden genoemd, bij de aanschaf van de licentie. Het is duidelijk.
Dan, ja, Stefbeno, ik ben alleen, maar ik heb een opleiding gehad, waaronder onlangs aan de Avenao, om te proberen de onwaarschijnlijke traagheid van SW op te lossen. Ik lees vaak "het systeem reageert niet", omdat het zo traag is om mijn assemblages op te lossen. De trainer zag geen anomalie in mijn methode, hij adviseerde me alleen om de externe referenties te verminderen. Ik ben er twee dagen mee bezig geweest! En het is maar een klein beetje beter.
Wat betreft de bug van "Solidwors werkt niet meer", bij het maken van een schets ter plaatse (in de montage), het overkomt me de hele tijd. Ik ben opgelucht om te zien dat ik niet de enige ben.
Nog een verfoeilijke fout (geen bug, dat geef ik toe): wanneer je een schets maakt, gebeurt het dat een heel klein stukje segment wordt gedaan zonder dat je het weet, afhankelijk van hoe je de schets met de muis stopt. Dit soort dingen is perfect te repareren door SW. Het kan ze niet schelen. En dit genereert, voor beginners, verspilde en verkeerd begrepen tijd.
In mijn bedrijf ontwerpen we zelf meetsoftware. Zo'n m.. voor onze klanten.
Ziezo, wordt vervolgd!
Groeten aan alle
Hallo
Ik bevestig dat het prijsbeleid van PTC hetzelfde is.
Ik heb een lange tijd geen onderhoud gehad en heb een achterstand moeten betalen toen ik onder onderhoud terugkwam.
Het ergste was dat we een nieuwe link wilden aanschaffen en voor de compatibiliteit van de bestanden tussen de verschillende werkstations moesten we alles bijwerken.
Aan de andere kant, wat bugs betreft, krijg ik niet te vol:
* Ik heb een paar crashes (abrupt sluiten van de software), de laatste week tijdens een schijftoegang, dus mogelijk dat het een intern serverprobleem is.
* De meest delicate functies zijn bij het maken van planken op complexe onderdelen met tocht, maar dit wetende, is een regelmatige back-up voldoende.
* Er zijn nog steeds enkele onbegrijpelijke crashes (ik zou zeggen eens in de 6 maanden) tijdens een basisactie zoals het herdefiniëren van een functie, en die elke keer terugkeren als ik de software opnieuw opstart en de actie op dit onderdeel opnieuw start.
Wat me verbaast over SW is de feedback tijdens SOLIWORKS WORLD 2017, nummers 1 en 2 van de Top Ten List, focus op bugs en softwarestabiliteit...
http://www.lynkoa.com/actualites/solidworks/solidworks-world-2017-jour-3-nouvelles-fonctionnalit%C3%A9s-solidworks-2018-nouveau
S.B
Als ik advocaat van de duivel blijf spelen!
Van mijn kant zijn er geen terugkerende problemen of crashes te melden in een "schets"-context, behalve misschien een of twee keer bij het importeren en converteren van DXF naar een schets.
Voor de vraag "Het systeem reageert niet" moet u misschien ook de machine, de installatie, de antivirus, het netwerk in twijfel trekken...
Heb je genoeg RAM-geheugen? Grafische kaart die krachtig genoeg is? Welk besturingssysteem? Welke processor?
Hallo
@Camexaspere je zegt
"Nog een verfoeilijke fout (geen bug, dat geef ik toe): wanneer we een schets maken, gebeurt het dat een heel klein stukje segment wordt gedaan zonder dat we het weten, afhankelijk van hoe we de schets met de muis stoppen. Dit soort dingen is perfect te repareren door SW. Het kan ze niet schelen. En dit genereert, voor beginners, verspilde en verkeerd begrepen tijd."
Nieuw in SOLIDWORKS 2017 is dat het niet meer mogelijk is om je eigen verfoeilijke lijntjes te maken (ja het overkomt iedereen) dit is gecorrigeerd, wat aantoont dat ze geen moer geven om de problemen van hun klanten bij Dassault Systèmes.
@+
Externe referenties zijn absoluut slecht!
Het creëert een monsterlijke belasting voor de machine: wanneer je een kamer opent, opent het alle bestanden waarnaar wordt verwezen op de achtergrond (en het berekent ze opnieuw in geval van wijziging). In het slechtste geval kunt u cirkelvormige refs maken (normaal gesproken gedetecteerd door de software).
Of je trainer begreep niet dat je er veel gebruik van maakte, of hij wilde je sparen, of...
Als ik ze maak, is het net genoeg tijd om de positie van gaten (bijvoorbeeld) te herstellen, en ik neem meteen de betreffende schets om de externe refs te verwijderen.
@stefbeno +100000.
Externe scheidsrechters zijn kaka, af en toe is het erg goed, maar houd ze NEE!
Moge de kracht met je zijn.
Ik ben het niet met je eens over de externe scheidsrechters.
Je moet naar de context kijken.
We gebruiken ze al enkele jaren voor onze producten zonder problemen of vertragingen.
Schetsen in de assemblage controleren de bewerking of afmetingen van verschillende onderdelen en het werkt erg goed.
Aan de andere kant zijn de onderdelen alleen gewijd aan deze assemblage en heeft het niet meer dan 150 onderdelen, waarvan er slechts ongeveer tien externe refs hebben. We hebben een modelassemblage die we als basis gebruiken en die we dupliceren voor elke nieuwe studie.
Er zijn een heleboel van dit soort functies, commercieel gepromoot door SW, die grenzen hebben aan hun gebruik, maar waarover geen enkele ondersteuning ons vertelt.
Samenvatting: de functie is geweldig, maar je moet hem niet te veel gebruiken
@Pascal: daar zijn we het helemaal mee eens! 10 stuks van de 150 met externe refs in een gecontroleerde instelling, het kan werken. Maar, zonder enige pejoratieve bedoeling, 150 onderdelen in een asm is kattenpis voor SW, in een speciale machine is het niet eens het minimum voor een station van een machine die er enkele tientallen (stations) zal hebben.
En ik denk dat Daniël meer in het tweede geval is...
Andere praktijken die kunnen leiden tot prestatieverminderingen:
- schetsen die niet volledig beperkt zijn;
- componenten (klassiek schroeven) die een zekere mate van vrijheid behouden;
- Flexibele assemblages.
Je moet tegen jezelf zeggen dat als het kan bewegen, SW zal proberen de positie te bepalen, kijken of het wordt beïnvloed door een ander element
Over het algemeen vermijd ik de eerste 2 en beperk ik de laatste zoveel mogelijk (maar het is erg praktisch).
@stefbeno : Het is duidelijk dat het geen grote melanges zijn. Het is om de (belachelijk lage) limiet aan te geven om het goed te laten werken.
In het geval van speciale machines, aangezien je niet uitgaat van een model, is het gebruik van externe refs beperkt.
De schroeven, die rotatie mogelijk houden, zijn lastig! En als je de gereedschapskist gebruikt, is het nog erger. (Nog een mooi voorbeeld van een praktische functie om niet te gebruiken)
Voor flexibele assemblages gebruiken sommige collega's ze, maar ik gebruik ze niet
Een andere zware functie om te beheren: mechanisch gelaste constructies met complexe profielen (Elcom-type: vol met radiussen en interne oppervlakken).
Voor flexibele assemblages is het normaal gesproken gereserveerd voor commerciële onderdelen zoals cilinders, robots (de configuraties zijn soms onmogelijk te beheren). Het probleem is dat deze assemblages soms op het 3e of 4e niveau terechtkomen in vergelijking met de uiteindelijke asm (die overigens zelden wordt geopend).
Hoi allemaal!
Dank u voor uw antwoorden en de dialoog.
Over de externe referenties, ja, de trainer zei dat ik ze moest gebruiken om het stuk te maken en ze vervolgens op te splitsen. De vergadering is dus niet langer associatief... CAD-software moet associatief zijn!! Zo nee, wat is het dan wel?
Bedankt voor de info over de zwaarte die voortkomt uit slecht beperkte schetsen, of stukken die nog steeds vrijheden hebben, weet je het zeker? In dit geval maak ik me zorgen.
Wat de gereedschapskist betreft, ik vergat dit onwaarschijnlijke, armoedige ding dat zelfs trainingsprofessionals minachten.
De correctie van SW met betrekking tot het venijnige lijntje dat zonder ons medeweten aan het einde van de schets is gezet... alleen in 2017 gecorrigeerd?? En je denkt dat het goed is, om zo lang te wachten op zo'n grove en minimale gebrek??
Ik weet nog hoe groot het feest was toen ik een nieuwe TOP SOLID update patch ontving. Veel fixes, verbeteringen. De updates van SW? Fro... altijd dezelfde gebreken die overblijven. Nee, ik kan niet terug naar TS, te duur, te zwaar om te hervormen. Ben jonger!
Mijn machine is goed, om ook op een suggestie te reageren. Ik heb de prestatietest gedaan, we zitten in het eerste kwartaal. QUADRO 4000 grafische kaart, i7, 16 GB geheugen... W7 pro 64
Fijne dag, nogmaals bedankt, hartelijk,
Daniël
De software is associatief, maar dan is het de machine die geen verantwoordelijkheid meer neemt.
Ik zal proberen een parallel te trekken die je zou moeten aanspreken:
Je koopt een freesmachine, de verkoper vertelde je dat deze een bepaald toerental kon aanhouden.
Je installeert het in een schuur (met een goede plaat in ieder geval) en gebruikt ARS-snijders. Dit is een configuratie die geschikt is voor het bewerken van S355.
Als u nu 40CMD8 wilt bewerken, onder dezelfde omstandigheden, zal het slecht gaan.
Het is 25 jaar geleden dat ik associatieve CAD ontdekte. Het was zelfs een cursus (aan het einde van de DUT) over Pro/Engineer (nu Creo) die ervoor zorgde dat ik mijn training op dit gebied wilde pushen, ik vond het magisch. Mijn volgende training was uitsluitend gericht op CAD/CAM. Het verbrijzelde de droom een beetje: onze docenten maakten ons bewust van de grenzen van software EN machines.
Software heeft, zoals elk gereedschap, zijn beperkingen, vooral omdat het afhankelijk is van andere gereedschappen, op dezelfde manier als wanneer u een zeer grote hamer wilt manipuleren zonder de spieren te hebben om dit te doen. Helaas denk ik dat je enkele beperkingen moet accepteren, je methoden om de software te gebruiken een beetje moet herzien (alleen de leads die je krijgt zouden voldoende moeten zijn). Het is duidelijk dat het geen wonder zal zijn, er zullen altijd bugs zijn, wachttijden.
Momenteel werk ik, met een configuratie die vergelijkbaar is met die van jou, aan een klein project (230 componenten, waaronder 2 mechanisch gelaste onderdelen in complexe profielen, 2800 carrosserieën, 1 5-assige robot in flexibele modus), het duurt tussen de 1 en 2 minuten om te openen (via het netwerk dat niet is geoptimaliseerd). Ik heropende het laatste grote bestand (meer dan 5000 componenten, 15000 carrosserieën, mechanisch gelaste onderdelen in complexe profielen) in 4-5 minuten.
Voor updates spelen uitgevers degene die het verst pist en jaarlijkse updates, hoeveelheden functies aankondigen. Het is net als met autofabrikanten, auto's zijn altijd krachtiger en beweren minder te verbruiken. Er is een vraag van sommige (te veel) klanten...
Bedankt Stefbeno, gematigde en waarschijnlijk ware analyse.
Toch is de houding van DS voor mij onaanvaardbaar.
Desalniettemin sleept deze software blijkbaar al jaren bugs en grote gebreken mee en worden we gegijzeld.
Goedenavond allemaal, nogmaals bedankt.
Hallo, dit valt een beetje buiten het bestek van uw eerste vraag, maar aangezien het u zou kunnen helpen, maak ik van deze gelegenheid gebruik om het met u te delen:
"Mijn machine is goed, ook om op een suggestie in te gaan. Ik heb de prestatietest gedaan, we zitten in het eerste kwartaal. QUADRO 4000 grafische kaart, i7, 16 GB geheugen... W7 pro 64"
Dit is niet waar, de prestaties van uw machine lijken goed, maar de betrouwbaarheid ervan is niet bedoeld voor het gebruik dat u ervan maakt!
Ik heb zelf op mijn pc een i7 haswell met 16 GB ram en een Quadro 4200, het is een acceptabele configuratie om thuis te werken, maar in het bedrijfsleven stelt het jezelf bloot aan problemen ...
De i7 is inderdaad efficiënt, maar hun betrouwbaarheid met berekeningssoftware zoals "mechanische" CAD-software laat te wensen over.
Voor software die veel berekeningen uitvoert zoals CATIA of SolidWorks zijn een Xeon-processor met een professioneel moederbord, en vooral ECC ram-sticks, de troeven van een professionele configuratie die goed werkt.
https://fr.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9moire_%C3%A0_code_correcteur_d'errors
Dus ja, het is relatief duur, maar er zijn tweedehandsmarkten voor dit soort computerapparatuur, en soms is het beter om een computer te hebben die iets langzamer maar betrouwbaar is, dan een beest dat 3 keer per dag in de muur belandt...
Om af te sluiten: "Er is dus sprake van een eenzijdige wijziging van het huidige contract. ", Ik heb het softwarecontract niet gelezen, maar ik denk dat Dassault slim genoeg is om voldoende sluitingen te hebben opgenomen om zichzelf te beschermen tegen elk verhaal.
Veel succes, en een fijne dag verder
Hoi @ Meacnic +1 voor je antwoord
Het feit is en getest hier
een I7 is goed, maar niet geschikt voor logs zoals SW
Maar een Xeon met ECC-geheugen is 10 keer beter
De test is gedaan via herhalingen in xeon, het gaat in i7, het crasht
en je idee van tweedehands dat ik al heel lang verdedig, werkt heel goed
Ik gaf x keer levensvatbare adressen van werkstation, desktop of laptop
Getest en goedgekeurd door forumleden is er tot nu toe alleen maar goede feedback
Een fijne dag
@+ ;-)