Hallo, dit valt een beetje buiten het bestek van uw eerste vraag, maar aangezien het u zou kunnen helpen, maak ik van deze gelegenheid gebruik om het met u te delen:
"Mijn machine is goed, ook om op een suggestie in te gaan. Ik heb de prestatietest gedaan, we zitten in het eerste kwartaal. QUADRO 4000 grafische kaart, i7, 16 GB geheugen... W7 pro 64"
Dit is niet waar, de prestaties van uw machine lijken goed, maar de betrouwbaarheid ervan is niet bedoeld voor het gebruik dat u ervan maakt!
Ik heb zelf op mijn pc een i7 haswell met 16 GB ram en een Quadro 4200, het is een acceptabele configuratie om thuis te werken, maar in het bedrijfsleven stelt het jezelf bloot aan problemen ...
De i7 is inderdaad efficiënt, maar hun betrouwbaarheid met berekeningssoftware zoals "mechanische" CAD-software laat te wensen over.
Voor software die veel berekeningen uitvoert zoals CATIA of SolidWorks zijn een Xeon-processor met een professioneel moederbord, en vooral ECC ram-sticks, de troeven van een professionele configuratie die goed werkt.
https://fr.wikipedia.org/wiki/M%C3%A9moire_%C3%A0_code_correcteur_d'errors
Dus ja, het is relatief duur, maar er zijn tweedehandsmarkten voor dit soort computerapparatuur, en soms is het beter om een computer te hebben die iets langzamer maar betrouwbaar is, dan een beest dat 3 keer per dag in de muur belandt...
Om af te sluiten: "Er is dus sprake van een eenzijdige wijziging van het huidige contract. ", Ik heb het softwarecontract niet gelezen, maar ik denk dat Dassault slim genoeg is om voldoende sluitingen te hebben opgenomen om zichzelf te beschermen tegen elk verhaal.
Veel succes, en een fijne dag verder