Goedenavond
Een korte vraag: Kunnen we kleuren aanbrengen op de nieuwe lasnaden (sinds SW2011) zoals we dat voorheen konden doen?
Bedankt
Goedenavond
Een korte vraag: Kunnen we kleuren aanbrengen op de nieuwe lasnaden (sinds SW2011) zoals we dat voorheen konden doen?
Bedankt
Hallo
Ik ben op SW 2012 en ik kan de kleur van de lassen wijzigen met behulp van het tabblad Uiterlijk zoals voor de andere functies. Maar de vraag is wat je bedoelt met: "zoals we eerder konden doen"?
Fijne dag
In SW14 kunt u in "documenteigenschappen / sjabloonweergave" een kleur kiezen om aan elk type functie toe te wijzen. (Ik heb niet getest)
Voor @Rim-b heb ik bijgevoegd hoe de lasnaden waar ik het over heb eruit zien. Dit zijn niet de oude modellen die worden gedefinieerd als kralen die naar believen kunnen worden gekleurd.
Voor @stefbeno zie ik niet waar ik de kleur van de lasnaden kan veranderen
Bedankt voor je hulp
Ik ben op SW13 en inderdaad, ik zie geen enkele manier om deze kleur te veranderen met conventionele middelen! :/
Het koord lijkt de kleur aan te nemen van een van de aangrenzende lichamen, en blijkbaar de eerste in de geschiedenis wanneer beide een lichaamskleur hebben.
@stefbeno,
Deze optie is voor de functies "Hoeklassen lasnaden" (oude functie) die zichtbare naden in de lichaamsgewichten geeft, maar geen effect heeft op de functies "Lasnaden"... " (functie sinds 2011) die een eenvoudige zichtbare weergave geeft in het lasbestand.
Inderdaad, ik had de nuance niet begrepen (ik gebruik geen van beide) en bovendien werkt het "nieuwe" niet echt voor mij...
Oh oké! Ik kende deze functie niet, ik nam zelfs wat tijd om hem te vinden, omdat ik dacht dat hij in een onderdeelbestand zat terwijl je in een assemblage zou moeten zitten.
Ik kon ook geen optie vinden om de kleur van deze laskraal te veranderen, maar ik blijf een beetje zoeken.
Edit: Ik zei iets stoms, deze soldeerkraal bestaat ook in de onderdelen: sorry!
Hallo
Er staat een verbeterverzoek hierover op de site van SolidWorks dat niet is opgelost (open):
SPR #IFrame:
455446
Status:
Openen
Samenvatting:
Bied de mogelijkheid om lasrupsen weer te geven in een door de gebruiker gedefinieerde kleur
U moet ingelogd zijn op de SolidWorks-website om toegang te krijgen tot deze link:
https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-GFT4OW&SRN=