Sterker nog, je zou er maar één in de montage willen zetten en dan vertelt de stuklijst je dat het er bijvoorbeeld 20 zijn??? Als dat het is; Het lijkt mij dat dit niet mogelijk is. Tenzij je het in de nomenclatuur dwingt.
het is mogelijk om een aangepaste eigenschap aan uw kant toe te voegen (bijv. "Hoeveelheid")
Definieer vervolgens de waarde: het aantal entiteiten (bijv. 20)
Definieer vervolgens deze eigenschap als de eigenschap die wordt gebruikt voor de hoeveelheid in de stuklijsten (vervolgkeuzelijst in de rechterbovenhoek van het venster met de eigenschapsdefinitie)
Let op: dit is geschikt voor onderdelen die specifiek zijn voor een bepaalde assemblage of die altijd in deze hoeveelheid worden gebruikt. De informatie wordt opgeslagen in het onderdeelbestand. Het is natuurlijk mogelijk om deze eigenschap te variëren op een manier die specifiek is voor de configuraties van de kamer.
In andere gevallen moet u het onderdeelbestand kopiëren (om de hoeveelheid te variëren).
Of gebruik virtuele componenten (waardoor ze onafhankelijk zijn om verschillende hoeveelheden te hebben):
U kunt net zo goed een gecontroleerde herhaling doen (het impliceert dat de gaten worden gemaakt via de wizard voor boren en/of herhaling) en u zult er zeker van zijn dat de aangegeven hoeveelheid correct zal zijn (vergeet niet dat elke handmatig ingevoerde waarde mogelijk verkeerd is).
In feite plaatsen we vandaag alle schroeven, ringen en moeren met behulp van de herhalingen of gedreven door de schetsen. Het is inderdaad niet erg ingewikkeld en vrij snel. Maar we werken aan grote assemblages en deze honderden schroeven, zo niet duizenden, vertragen onvermijdelijk onze stations.
Ik heb een truc gevonden die bestaat uit het plaatsen van de hoeveelheid op de component in de variabele "Componentreferentie" die zich bevindt in "Document Ownership". Deze variabele kan weer in de nomenclatuur worden opgenomen en met een kleine vermenigvuldigingsformule kan het juiste aantal schroeven worden weergegeven. Het nadeel is dat er evenveel lijnen en dus evenveel markeringen voor dezelfde schroef worden gemaakt.
er is de klassieke techniek om een map "Schroeven" aan het einde van de as te maken,
Evenzo, als er herhalingen zijn, denken we er bij het beheren van de schroeven altijd aan om herhalingen te maken die alleen aan de schroeven zijn gewijd (anders dan de herhaling van componenten).
en om een configuratie in de ASM te maken zonder (of een MEP-met-schroeven),
Of we plaatsen de map Schroeven en de schroeven herhalen zich in de verwijderde staat ...
(off-topic poll: hoe schrijf je het liefst CHC of CHc? me CHC)
Ik ben ook meer geneigd om een specifieke map aan te maken en de onderdelen en bijbehorende herhalingen in de gewenste configuratie te deactiveren (verwijderde status).
Off-topic antwoord ;-): Ik ben ook meer CHC!
Nog een off-topic opmerking: je weet waarom SolidWorks een onderdeel "verwijderen " noemt om een onderdeel te deactiveren in plaats van alleen maar "te deactiveren". Het is nooit gemakkelijk om deze term aan beginners uit te leggen! Omdat verwijderd voor mij meer synoniem is met "Verwijderen/verwijderen" van SolidWorks.
Solidworks heeft de afhandeling van grote assemblages verbeterd, gebruiken uw algemene instellingen de modi voor complexe assemblages en grote ontwerpen? (beperkt herberekeningen...)
Anders effectief een volledige configuratie beheren met alle schroeven een conf light zonder.
@Antho : "verwijderen" komt voort uit het feit, naar mijn mening, van het verwijderen van het scherm (in verband met de weergavetoestanden), waarbij verwijderen een permanente verwijdering is. Dus geen echte inconsistentie.