Goedenavond
Ik heb een 3D plastic mal in de assemblage, ik wil deze voor elk onderdeel in 2D definiëren
Mijn probleem is hoe ik het artikelnummer in de stuklijst kan gebruiken en het automatisch voor het markeringsvak voor de eigenschap van het onderdeel kan weergeven

Vriendelijke groeten
Het artikelnummer van een stuklijst kan niet worden opgenomen in de artikeleigenschappen.
Het onderdeelnummer is afhankelijk van de volgorde waarin het onderdeel in een assemblage wordt geplaatst. Het onderdeel kan deze informatie niet automatisch hebben.
Het kan bijvoorbeeld in verschillende assemblages worden gebruikt.
5 likes
bedankt voor je antwoord , maar is er een manier om alle onderdelen bij elkaar te vinden, want ik doe het op dit moment handmatig in de tekencartridge ?
Vriendelijke groeten
Goedenavond
Ik had een paar tutorials gemaakt over eigenschappen:
http://tutoriel.solidworks.free.fr/crbst_168.html
1 like
Anders heb ik van mijn kant een eigenschap 'Onderdeelnr.' gemaakt die ik handmatig vul terwijl ik een onderdeel modelleer.
Vervolgens heb ik in de nomenclatuur een kolom gemaakt met deze eigenschap.
Voor de tekenballon maak ik een grote selectie om alle bubbels op te vangen en de standaardeigenschap te wijzigen in de aangepaste eigenschap 'Onderdeelnr.'
5 likes
geweldig idee , bedankt, ik ga het morgen op het werk proberen
Voor het onderdeelnummer kunt u, afhankelijk van de naam van uw bestanden, de bestandsnaam er rechtstreeks aan toewijzen.
Als ik een beetje verder duw, vraag ik me af waarom je de bestandsnaam niet rechtstreeks kunt gebruiken?