Een onderdeel verticaal of horizontaal plaatsen ten opzichte van zijn as

Hallo

Nou, de titel is niet geweldig, maar je zult het begrijpen.

Ik heb een onderdeel dat ik van thingiverse in stl-formaat heb gekregen en dat ik graag zou willen wijzigen.

Dit stuk is echter slecht geplaatst, de as is niet horizontaal of verticaal volgens wat er van wordt gevraagd. 

Ik voeg het bestand toe, ik ben onder SW 2013.

doe-het-zelf

aurora100-bovenplaat.sldprt

Hallo

Om je lichaam te bewegen hoef je alleen maar op insert==>functie==>move/copy" te drukken. Zie scherm

deplacer-copier.jpg
4 likes

Hier is een scherm met de rotatie, je hoeft alleen maar het hoekverschil te meten en vervolgens je onderdeel te draaien om het evenwijdig aan het vlak te plaatsen.

deplacer-copier_avec_rotation.jpg
4 likes

of anders selecteer je het gezicht en je doet display==>edit==>orientation en daar maak je een nieuwe weergave die je kunt gebruiken in de Europarlementariërs

Maar persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om het te verplaatsen, omdat het niet nodig is om de weergave in de MEP aan te passen en het eenvoudiger is om het in een vergadering te plaatsen...

orientation_de_la_vue.jpg
4 likes

Bedankt 

2 likes

Vergeet niet de oplossing te definiëren die u heeft geholpen:)

2 likes

Hallo

Een kleine extra verduidelijking, de functie voor het kopiëren/verplaatsen van lichamen kan u ook in staat stellen om een lichaam te verplaatsen volgens de beperkingen (zoals in een assemblage).

1 like

Misschien hadden we ook het basisplan kunnen veranderen.