Hoi allemaal We zijn op Solidworks met onze database op een windows directory. We stappen over op de 3dexperience en we willen dubbele onderdelen in de 3Dex vermijden bij het importeren. Heb je een oplossing, hoe ben je gemigreerd van Windows naar 3Dexp? Massaoverdracht of overdracht door assemblage?
Hallo Bedankt voor je feedback. Ja, we willen onze solidworks-database die momenteel op Windows staat, migreren naar de 3Dexperience pdm. Voor de keuze was het vrij beperkt: PDM reseller of PDM 3Dexp, de keuze viel op de Dassault oplossing en wij deden de 3d 3dexp training. Onze vraag is om duplicaten in de 3Dexp te vermijden bij het importeren van opeenvolgende assemblages/plannen met dezelfde onderdelen. Vriendelijke groeten
Bedankt voor je feedback, Ik zal meer te weten komen over deze oplossing en misschien krijg ik ook feedback van een gebruiker die met hetzelfde probleem is geconfronteerd. Vriendelijke groeten
Het is nu een beetje oud voor ons, maar uit het geheugen toen we migreerden van Windows → Solidworks EPDM (bedrijf), waren er analysehulpprogramma's om duplicaten, ontbrekende referentieproblemen te vinden... En dus is er veel opschonwerk voordat de migratie wordt uitgevoerd. Een heel belangrijke parameter ook: wil je alleen unieke bestandsnamen hebben? Het is veel moeilijker schoon te maken (vooral als het ontwerpbureau de neiging had om al zijn onderdelen te noemen: schroeven, bouten, plaatwerk...) maar eenmaal schoongemaakt is het veel schoner / gemakkelijker te beheren.
NB: Solidworks EPDM (bedrijf) lijkt een beetje op de 3D-ervaring, maar dan opgeslagen op je eigen servers. Persoonlijk ben ik geen fan van de verplichte internettoegang om het ontwerpbureau te laten werken (3Dexperience-oplossing). In ons land hebben we al enkele dagen bezuinigingen gehad (graafmachine blaast op het glasvezelnetwerk van de snelweg).
NB2: het is een beetje masochistisch om aan dit soort migratie te beginnen zonder een hulpdienst van een reseller te hebben. Het kan zijn dat u te maken krijgt met slecht uitgevoerde instellingen/workflows of niet zijn aangepast aan uw bedrijf.