Migratie van PDM-werkgroepkluis

Hallo

Hoe migreer ik de kluis van een PDM Work met een solidwork 2005 naar een ander werkstation onder Windows 7 met solidwork 2016

Hallo

De procedure is niet zo eenvoudig.

Worden de service en gegevens uitgevoerd op een computer met Windows 7? Is het geen server?

Staat de data op een NAS of direct op de computer?

De bestanden zijn allemaal in 2005 versie of allemaal in 2016 of een mix van de 2?

Migreren:

Installeer de software op de nieuwe server.

Stop de service op de oude server.

Maak een reservekopie van de gegevens.

Kopieer de gegevens naar de nieuwe server.

Start de service op de nieuwe server door te wijzen naar de plaats waar de gegevens zich bevinden voor reconstructie.

Deze laatste stap kan meer dan een dag duren, afhankelijk van de grootte van de stam.

Wanneer u verbinding maakt vanaf de clientwerkstations, wijst u de nieuwe server aan.

Edit: als je in onderhoud bent (wat meestal het geval is als je de 2016-versie hebt), raad ik je aan om dichter bij je reseller te komen die procedures heeft geformaliseerd.

Edit 2: SolidWorks 2018 zal niet langer PDM Workgroup ondersteunen, en sinds SolidWorks 2016 is er een nieuwe software genaamd standaard PDM die is opgenomen in de PRO-versie van SolidWorks, zoals WorkGroup.

Misschien kunt u uw reseller vragen hoeveel het zou kosten om naar de laatste te migreren, wetende dat Workgroup binnenkort zal sterven (ruim over 2 jaar).

1 like

Het is nog steeds gek om het bestandsarchiveringssysteem te laten sterven... om het te vervangen door een andere waar herstel complex en vervelend is...

Wat bedoel je met "herstel is complex en vervelend"?

Heb je het over migreren van het ene systeem naar het andere?

Onze resellers hadden ons enkele jaren geleden (4 of 5 jaar geleden) gewaarschuwd dat WorkGroup binnenkort zou sterven. We waren dus gewaarschuwd!

En niets weerhoudt je ervan om nog 2 jaar en een paar jaar na de release in de 2017-versie te blijven, dus tot 2020 (de SP5 komt uit in oktober 2017).

Hallo PL,

Ik ben ook geïnteresseerd in dit onderwerp omdat we PDM Works gebruiken en we nu weten dat de SW 2018-versies dit niet zullen ondersteunen. Dus namen we contact op met Axemble, onze wederverkoper, die ons een dia stuurde (in bijlage)

Onze huidige situatie:

6 SW 2016 licenties

4 PDM Works Contributors (3 lokaal)  (1 in VPN voor dochterondernemingen in het buitenland, de contributor wordt op de server of in de kluis geplaatst en zij verwijzen ernaar via de VPN)

Grootte van het volume aan bestanden dat in de kluis is gearchiveerd: 17 Gb, en niet alles zit erin, we moeten er toch wat in stoppen.

DEll Poweredge R630 Server, Intel xeon 1.66 GH, 8 GB ram

Volgens onze gesprekspartners kan de toekomstige PDM-standaard niet worden gebruikt omdat:

(Op dit niveau is het niet duidelijk), op de dia zeggen ze dat de PDM STD een 300 Gb < borst aankan, en verderop kunnen we SQL Express-server lezen: maximaal 10 Gb aan data.

We zijn meer dan 5 gebruikers

Het RAM-geheugen op SQL Express is 1Gb en dat zou te klein zijn voor de 6 gebruikers die we zijn.

De conclusie is dan ook om over te stappen op PDM PRO!

Het is niet hetzelfde budget en ik zou graag een verlichte mening over het onderwerp willen?

Bij voorbaat dank.

solidworks_pdm_standard_comparatif_vs_pdm_pro.pdf

Hallo

Het oude werkstation is een Windows XP pc met Solidworks 2005

Het nieuwe werkstation is een Windows 7 PC met Solidworks 2016

@cmarteau: stel een nieuwe vraag op het forum!

Sorry fberwit, ik kan je vragen niet beantwoorden als ik niet alle informatie heb! Kies alsjeblieft mijn antwoord als ik heb geholpen.