Migreren naar een nieuwe machine

Hallo

Mijn SW-gegevens (onderdelen, assemblages, plannen,...) staan op de D:\-schijf van mijn pc (HDD). SW is geïnstalleerd op de C:\ (SSD)-schijf.

Ik heb een nieuwe machine met alleen een SSD van 1 TB, Windows 10 is al geïnstalleerd op de C:-schijf.

Ik werk alleen, dus ik heb geen PDM.
De vraag is, hoe migreer ik mijn gegevens naar mijn nieuwe machine zonder de koppelingen tussen plannen, onderdelen en samenstellingen te verliezen?

Bij voorbaat dank!

1 like

Hallo

Normaal gesproken, wanneer u uw samenstellingen/onderdelen/tekeningen opent, zal SW de links vinden als de mapnamen niet zijn gewijzigd.
SW kan vragen om de 1e montage waar de onderdelen zijn.

Een simpele kopie op je nieuwe schijf zou dus voldoende moeten zijn.

1 like

Goedenavond @yann_4

Ik heet je van harte welkom op het forum. :grinning:

Ik hoop dat we je kunnen helpen bij het oplossen van een paar problemen,

De beste manier is om de hele map te kopiëren zonder iets toe te voegen of te verwijderen op de nieuwe computer.
Als u items (onderdelen, tekeningen, enz.) voor uw ASM's heeft die zich in meerdere mappen bevinden, is het enige 100% veilige systeem om de "pack and go"-functie voor elke ASM te gebruiken en deze op te slaan in een ZIP-bestand.
Zodra het ZIP-bestand op de nieuwe computer staat, pak je het uit en ben je alsof je op de oude computer zit.

De andere zeer, zeer betrouwbare oplossing, maar waarvoor een ervaren technicus nodig is, is om de schijf beetje bij beetje te kopiëren door alleen de mappen te kiezen om te kopiëren. Het hangt allemaal af van hoe u uw bestanden hebt beheerd.

Vriendelijke groeten

1 like

Ik bevestig @opiep27 en @Zozo_mp , het inpakken en gaan is niet nodig als je een volledige map verplaatst zonder de submappen te hernoemen.
In dit geval vindt Solidworks het bestand en de MEP zonder enig probleem.
Aan de andere kant, als u een submap of een andere map hernoemt, is het ingewikkelder.
Aan de andere kant, als u de bestanden kopieert, zorg er dan voor dat de oorspronkelijke map wordt hernoemd voordat u deze opent om de oude links te knippen om ^'er zeker van te zijn dat de bestanden van de nieuwe bestemming worden geopend.
De pack and go is nodig als de bestanden verspreid zijn over verschillende mappen verspreid over een schijf, om bijvoorbeeld alles te verzamelen.

2 likes

Bedankt @sbadenis , maar ik weet niet zeker of ik alles begrijp.
De mappenstructuur is:
D: \ Klanten\Client_A\Projet_A → ASM, PRT en MEP voor Projet_A
D:\Clients\Client_A\Composants_Gen → generieke ASM, PRT en MEP op Client_A
d:\HD\Composants_Gen\ → generieke assemblages en onderdelen aan alle klanten
Europarlementariërs bevinden zich altijd in dezelfde map als assemblages/onderdelen, maar een assemblage in de Projet_A bevat onderdelen in ten minste 3 verschillende mappen

Als ik kopieer dezelfde mappen naar mijn nieuwe machine, maar op de schijf C:\ SW moet de onderdelen van de assemblages vinden?
Bij voorbaat dank!

1 like

Als je al je bestanden verplaatst zonder ze ertussen te verplaatsen, zou hij zijn kleintjes moeten vinden!
In het slechtste geval, als het een map niet kan vinden, vraagt het je de weg naar een onderdeel, en zodra aangegeven, zoekt het naar de volgende in dezelfde map.
De eenvoudigste kopieer alles naar je C, koppel de D los of hernoem tijdelijk je mappen en open dan alles op de C.
Als het functioneel is, verwijder je alles op de D en op die manier geen risico op fouten.

2 likes

Perfect bedankt, ik ben het installeren van SW op maandag 20 maart. Ik hou de community op de hoogte!

2 likes

Hallo

Veel zeer interessante antwoorden, maar wees voorzichtig: SW gebruikt absolute paden.
Dat wil zeggen dat de lezersbrief net zo belangrijk is als de rest!

Persoonlijk ga ik als volgt te werk:

• maak een D-partitie op de SDD van de nieuwe machine (laat 300 GB over voor Windows en de rest voor de D-partitie), met 1 TB is het comfort
  • haal indien mogelijk de D-schijf uit de oude machine en sluit deze aan op de nieuwe (direct "sata" of in usb met hoesje... om gezien te worden)
  • kopieer ALLE mappen van de oude D (deze zal zeker een nieuwe letter hebben...) naar de nieuwe D (SSD)
  • verwijder de oude D en test...

Op deze manier blijft het volledige pad behouden, stationsletter + mappenboom.
U hoeft geen pack&go in te voeren of op "zoeken..." bij elke opening van een nieuwe vergadering...

Als u de schijf niet kunt uitpakken, is er niets dat u ervan weerhoudt om een externe schijf te gebruiken om de overdracht uit te voeren:
oude D → externe schijf → nieuwe D

Het kan even duren, maar het werkt, ik heb het al gedaan na een serverwissel.

Succes.

6 likes

Hallo;

Ik zal de noodzaak toevoegen om een back-up te maken van uw huidige Solidworks-instellingen (*. SLDREG) om deze paden op te halen in uw nieuwe Solidworks-sessie.
(menu Extra/"Instellingen opslaan/herstellen..." »).

En vergeet niet om uw Solidworks-licentie op uw oude pc vrij te geven, VOORDAT u uw nieuwe pc installeert.

Vriendelijke groeten.

5 likes

Sbadenis, min of meer dat.
Het doet een beetje bestand voor bestand, dus het zal corrigeren als de opeenvolgende bestanden in het arbo zich in dezelfde gecorrigeerde map bevinden, maar als het vanuit het geheugen van de ene map naar de andere overschakelt, bewaart het de informatie van de gecorrigeerde map niet en stelt het de vraag opnieuw.

2 likes

Ik zal dezelfde oplossing hebben voorgesteld en aandringen op dezelfde oplossing als @a_eriaud .
Het voordeel van het hebben van 2 partities, één gewijd aan het systeem, één aan gegevens, het maakt het mogelijk om in geval van systeemformattering de gegevens niet aan te raken.

4 likes

Hallo

Persoonlijk de oplossing die ik zou gebruiken.
Ik zal de SSD van de nieuwe pc partitioneren om 2 partities te hebben met strikt dezelfde namen als de oude (dus het formaat van C wijzigen om ruimte vrij te maken, waardoor D wordt gecreëerd op de vrijgekomen ruimte).
Ik zou de D dupliceren van de oude pc naar de nieuwe
Ik installeer SW op de C van de nieuwe pc met strikt hetzelfde pad als de oude.
Op een gegeven moment moet je ALLE instellingenbestanden van de oude vinden (de lijst is exporteerbaar): zoek naar bestanden en kopieer naar de nieuwe pc op dezelfde plaatsen.
Export van het parameterbestand van de oude pc.
Kopieer het instellingenbestand naar de nieuwe pc en kopieer de instellingen met behulp van dit bestand.

En dat is het: je vindt jezelf net als vroeger.

NB: het grote voordeel van het hebben van een partitie voor solidworks-gegevens is dat zelfs in het geval van grote problemen op de systeempartitie (Windows-bug...) waardoor deze opnieuw moet worden geformatteerd, dit geen invloed heeft op de SW-gegevens van de andere partitie (tenzij het crypto-virus alle partities aanvalt).
NB2: voor partities is er een tool in Windows, anders veel hulpprogramma's op het net, zoals "minitool partition wizard"

2 likes

Hallo
Allereerst dank u allen voor uw antwoorden. Ik heb een D-partitie op de nieuwe machine opnieuw gemaakt en vervolgens (een externe schijf en met robocopy) de bestanden met dezelfde boom gekopieerd.
En alles werkt perfect!
Hartelijke groeten

2 likes