Op dit moment ben ik bezig met SW2012. Ik heb een prijsopgave gekregen voor een SW2016 update. Als ik het voor het einde van het jaar koop, betaal ik 2000€, vanaf januari is het 6000€! Ik dacht dat alleen bankverkopers dit soort methoden hadden.... Blijkbaarzijn het de nieuwe verkoopvoorwaarden die helaas niet in de goede richting gaan.
Het probleem is dat als je niet voor januari upgradet, je elk jaar moet betalen tussen je huidige versie en de beschikbare versie...
Dus laten we eens kijken, als u nog 2 jaar wilt blijven met uw licentie uit 2012, kan de prijs van het terugvorderen van te late betaling hetzelfde zijn als die van een nieuwe licentie.
Maar ik bevestig deze nieuwe voorwaarden in ieder geval
In feite is het zo dat je vanaf januari alle jaren van niet-updates + de updates moet inhalen (wat de stijgende prijs verklaart)
Aan de andere kant is er een zekere tekortkoming. Zoals na 10 jaar denk ik dat het stopt.
Er is een heel onderwerp van discussie over Lynkoa, maar ik kan het niet te pakken krijgen
Als Solidworks2012 tot vandaag heel goed bij je paste... Er zijn geen speciale redenen om te veranderen. In ieder geval zal het nodig zijn om een update te kopen in 2017 en daarna 2018 etc etc
En in feite is het geen tekort van X jaar. Dit is binnen de limiet van de prijs van een nieuwe licentie. Het enige wat je hoeft te doen is je berekeningen te maken;)
En om de vraag te beantwoorden "Is deze update echt de moeite waard ?"
In welk vakgebied ben je werkzaam?
Omdat SW-gebruikers u hier de veranderingen tussen uw 2012- en 2016-versies kunnen vertellen om te weten of het echt de moeite waard is (en de kosten) voor u.
Om aan het verzoek van Aurélien te voldoen. Het is ook belangrijk om te weten of u met klanten of partners moet communiceren door CAD-bestanden uit te wisselen.
In dit geval is het een groot voordeel om dezelfde versie als onze gesprekspartner te hebben. Omdat je hiermee native bestanden kunt delen.
"Opmerkingen: Het systeem van afschrijving van kosten met betrekking tot de aanschaf of productie van software hangt af van de mate van autonomie van de software ten opzichte van de apparatuur waarin deze is ingebouwd. Wanneer de software onlosmakelijk verbonden is met de hardware die in aanmerking komt voor degressieve saldoafschrijving, komt deze vervolgens zelf in aanmerking voor degressieve saldoafschrijving en de uitzonderlijke aftrek.
Software die bijdraagt aan industriële productie- en verwerkingshandelingen (bv. ontwerp-, simulatie-, controle-, programmeer-, monitoring- en productiebeheersoftware, onderhoud) komt echter ook in aanmerking voor de uitzonderlijke aftrek."