Terbeschikkingstelling van mijn applicatie voor mechanisch ontwerpers

Hoi allemaal

Ik ben een recent geregistreerd lid, maar ik heb al vele malen de gelegenheid gehad om door de verschillende onderwerpen van het forum te bladeren, en het is soms een grote hulp voor mij geweest! 

Ik heb van de lockdown-periode geprofiteerd om een applicatie te ontwikkelen die alle goede praktijken samenbrengt die ik de afgelopen jaren heb kunnen opdoen : Hertz-druk, Keuze van oppervlaktebehandelingen, Geometrische toleranties, Theoretische berekening van de duurlimiet, Dimensionering van schroeven, enz...

Het was in eerste instantie bedoeld om persoonlijk te zijn, maar ik heb uiteindelijk besloten om het te verspreiden omdat het eindelijk nuttig zou kunnen zijn voor andere ontwerpers. Dit is niet echt promotie omdat de applicatie gratis en zonder reclame is... Het idee is eerder om de app vooruit te helpen, door de behoeften of praktijken van elke ontwerper vast te leggen!

Sorry als dit bericht hier niet thuishoort.

Je kunt de app vinden in de Google Playstore:

https://play.google.com/store/ apps/details?id=io.kodular.yann_binda. Concepteur_Industriel__Mecanique

Vriendelijke applicatie.

Een paar opmerkingen:

- Ik hoop dat de advertentie niet te opdringerig zal zijn

-geen informatie over de bronnen van de berekeningen (nogal gênant voor mij om een derde partij te vertrouwen zonder te weten wat hij doet en hoe)

-mooi het principe van de wrijvingscoëfficiënt berekeningstool (ik heb het echter niet getest). Zorg daarentegen wel voor een siliconen hoesje voor de laptop ;-)

- het zou merkbaar zijn om veel completere tabellen op de schroeven te hebben (en niet te ingewikkeld om toe te voegen): de M24 is niet enorm (de M100 maakt me niet bang ..)

- een tool voor algemene toleranties die vergelijkbaar zijn met die van ISO-toleranties zou een pluspunt zijn: u voert een dimensie en een klasse in en de TEL berekent de tolerantie die bij de dimensie hoort

-het toevoegen van de 'folkoric' ISO-aanpassingstoleranties zou een pluspunt zijn (misschien op een variant van de tool om een beginner niet te verdrinken met ongewone dingen. Ik heb de indruk dat de tool enorme basisafmetingen accepteert (zoals 10000), terwijl de iso beperkt is tot 1000 of 2000 mm geheugen.

1 like